Business Maintenance Manager / Business IT Analyst - PDM

Scania CV AB / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla Scanias nya världsunika PDM-system OAS? Har du arbetat operativt med produktbeskrivning, produktstruktur eller ändringshantering i några år? Är du duktig på att omsätta verksamhetsbehov till krav? - Då kan detta vara rätt jobb för dig!

Vi är inne i en spännande tid då vi nu bygger Scanias nya PDM-system OAS, och söker nu en Förvaltningsledare / Business IT Analyst.

Sektionen PDM & CAD har uppdraget att etablera en tvärfunktionell Product Lifecycle Management (PLM) organisation som stöttar Scanias samtliga huvudprocesser. - Vårt fokus är att arbeta med behov och verksamhetskrav för process, metod och IT-lösningar inom Product Data Management (PDM) och CAD-området. Nyckeln till framgång är att vi genom goda kontakter skaffar oss stor förståelse för alla berörda verksamheters behov och kan förädla dessa behov till tydliga krav. Våra kunder finns inom hela Scania: från Marknad, Försäljning och R&D, till Inköp och Produktion.


Publiceringsdatum
2017-12-27

Arbetsuppgifter
Som gruppens förvaltningsledare ansvarar du för att driva våra förvaltningsforum med representanter från olika delar av verksamheten. Du hjälper verksamheten att beskriva och kvalitetssäkra sina förändringsbehov inom PDM-området. Tillsammans prioriterar ni behoven varefter du omsätter dem till tydliga krav inom framför allt systemstöd, men även process och metod. Återkoppling och uppföljning är viktiga delar av jobbet.

Du arbetar nära vår drift- och supportorganisation där du agerar länk till verksamheten. En viktig del av jobbet är att utveckla våra interna processer som ska stödja utvecklingen av våra mycket komplexa system.


Profil
Vi tror att du är högskole-/civilingenjör eller har motsvarande erfarenhet och att du har arbetat med behovsutredningar och kravhantering i liknande sammanhang i några år. Vi värdesätter om du har några års erfarenhet av operativt arbete inom produktbeskrivning, produktstruktur eller ändringshantering. Du trivs med att arbeta i en agil teambaserad miljö med lean-principer.

Som person är du organiserad, självständig och strukturerad. Du är samarbetsinriktad och har en förmåga att skapa goda relationer samtidigt som du kan ifrågasätta verksamhetens krav. Jobbet kräver god kommunikationsförmåga, både i tal och skrift. Du har ett nyfiket sätt och klarar av att ha många bollar i luften.

Goda kunskaper i engelska och svenska, både skriftligt och muntligt, är ett krav. Kunskaper i tyska är meriterade.

Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.

För mer information
Kontakta Hans Sjöholm, 08-553 50310 (gruppchef YMSB/PDM Processes and Systems).

Ansökan ska bestå av personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer ske löpande under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje

Kontorsadress
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje

Jobbnummer
3875539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: