Business Development Manager
Säljkompetens AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säljkompetens AB i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Säljkompetens AB är ett företag som är specialister inom säljområdet och arbetar med rekrytering, uthyrning, utbildning och konsulting/effektivisering. Vi grundades 1998 och jobbar med att hjälpa våra kunder utveckla, förstärka och förbättra sin säljorganisation och bistår dem i deras utvecklingsprocess på säljsidan.
CFI Group är ett internationellt präglat företag som erbjuder sina anställda en professionell arbetsplats. Tonen är kollegial och det är högt i tak med en stämning som kommer att präglas av förändrings- och tillväxtanda. Som den första renodlade säljaren på CFI Group kommer du att arbeta nära VD?n och vara en stor del av företagets utveckling. Då företaget står inför många nya förändringar är det viktigt att du tycker om att arbeta i en dynamisk miljö samt att du trivs med att vara en del i ett förändringsarbete. CFI Group är ett konsultföretag som arbetar inom området Customer Asset Management. Vi hjälper våra kunder att utveckla sitt kundkapital genom att utveckla deras varumärken, medarbetare och kunder och du kommer att arbeta med att sälja in företagets nya standardiserade lösningar. Kundportföljen kommer att fokuseras på medelstora och stora företag.
Arbetet ställer höga krav på dig då du kommer att arbeta upp din egen kundstock samtidigt som du skall förväntas bidra till att utveckla och professionalisera försäljningsarbetet. Du kommer att ha hela kundansvaret från början till slut och arbetar nära våra konsulter och VD. I arbetet kommer du att göra kundbesök i Stockholm med omnejd, men det förekommer även en del resor i övriga Sverige och Norden.
Publiceringsdatum2009-03-11ProfilVi tror att du har en bakgrund inom försäljning och arbetar som Account Manager idag med ansvar för att skapa mervärde för dina kunder. Du har god affärsförståelse och en gedigen erfarenhet av tjänsteförsäljning av komplexa lösningar till företag. Vi arbetar främst på VD-nivå och du bör därför kunna föra en kvalificerad dialog med dem men även med chefer inom olika områden såsom personal-, försäljnings-, marknadschefer och administrativa chefer.
§ Du högskoleutbildad alternativt utbildad på IHM Business School eller motsvarande.
§ Du har minst fem års erfarenhet inom kvalificerad tjänste- och systemförsäljning, gärna från IT-branschen.
§ Du har erfarenhet och trivs med att arbeta strategiskt och långsiktigt.
§ Du har förmåga att identifiera beslutsfattare, sätta dig in i kundens situation samt driva affärer mot avslut.
§ Du är den bästa inom ditt område och kan åskådliggöra ett starkt försäljningsresultat.
§ Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Ytterligare språk är meriterande.
För att du som person skall trivas i denna roll bör du tycka om att arbeta på flera nivåer samtidigt. Du har förmåga att både arbeta strategiskt och operativt med allt från nykundsbearbetning till att på sikt arbeta med en befintlig kundstock. Du bör trivas med att skapa nytt, vara en del i en förändringsprocess och trivas med ett högt tempo. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter i takt med att företaget växer.
Arbetstider och omfattningHeltid/tillsvidare, företaget tillämpar 6 månaders provanställning
ErsättningFast lön plus provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-04-10
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMaria Jällebo, 08-200520
FöretagSäljkompetens AB
AdressSäljkompetens AB
Barnhusgatan 3
11123 STOCKHOLM
Jobbnummer 415483
Observera att sista ansökningsdag har passerat.