Business Controller till Nortech AB i Stockholm/Kista
Optimum Human Resources AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Optimum Human Resources AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Täby,
Upplands Väsby,
Södertälje eller i
hela Sverige Nortech är ett litet snabbväxande telecombolag (www.nortechtelecom.se) med säte i Stockholm. Företaget söker en Chief Operating Officer-COO-som rapporterar direkt till Vd. Rollen innebär ansvar för den operativa driften och utvecklingen av bolaget tillsammans med Vd/försäljningschef. Du kommer att arbeta med och utveckla samtliga delar av företagets affär. I ett snabbväxande företag är det mycket viktigt med effektiva processer och bra uppföljning för att lätt kunna skala upp affären. I detta arbete kommer du att spela en nyckelroll!
Publiceringsdatum2019-12-02Dina arbetsuppgifter• Ansvar för operativ och ekonomisk styrning & uppföljning
• Analysera, sätta mål och ta fram åtgärdsplaner vid avvikelser
• Ansvar för leveransprocessen, innefattar uppföljning och styrning
• Ansvar för process-och stödsystemutveckling
• Internprojektledare. Driva kommersiella eller tekniska projekt
Lämplig bakgrund:
• Du är i början av din karriär med några års erfarenhet som konsult, från telecom, inom revision eller liknande
• Söker en roll där du både kan utveckla dig själv och din organisation
• Goda kunskaper i MS-Office och speciellt Excel
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Akademisk utbildning med ekonomisk och/eller teknisk inriktning
• Erfarenhet av projektledning meriterande
Dina personliga egenskaper• Brinnande intresse för företagande, affärs/processutveckling och tekniksektorn
• Intresse för och förståelse av ekonomi och ekonomisk uppföljning
• Entreprenöriell profil med focus på utveckling
• Driven, målinriktad och bra på att samarbeta
• Initiativrik, strukturerad och kreativ problemlösare
• Nyfiken, ser problem som en möjlighet till utveckling
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan senast 2019-12-20 !!
Urvals-och rekryteringsprocessen sker löpande.
För mer information kontakta Optimum HR AB, Bengt Arwidson 0730-80 27 00 alt
bengt.arwidson@optimumhr.se .
Företagsbeskrivning
Nortechs huvudaffär är en molnväxeltjänst VoiceGo för små och medelstora företag (www.voicego.se). Tjänsten är operatörsoberoende och erbjuder en hög grad av anpassning och affärsnytta för företagets kunder och verksamheter. Nortech säljer primärt via partnernätverk runt om i Sverige. I dagsläget finns ca 50 partners och 1 500 företagskunder.
Sedan 2017 ingår Nortech i Firstcom Europe (firstcomeuropé.com) som är en snabbväxande europeisk cloud service provider. Verksamhet finns i 6 länder och omsätter ca 350 MSEK med målet att nå 700 MSEK på 2-3 års sikt via förvärv och organisk tillväxt. Målet är att börsnotera Firstcom Europe inom 24 månader. För Nortech är detta positivt och ger företaget möjlighet att expandera sin affär med erfarna och drivna ägare.
Sökord: Business Controller, processutveckling, affärsutveckling, telecom
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOptimum Human Resources AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Optimum Human Resources AB (org.nr 556882-9047)
Jobbnummer 4981870
Observera att sista ansökningsdag har passerat.