Business Controller Till Joab, Göteborg

Jerrie / Administratörsjobb / Göteborg
2019-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Controller Till Joab, Göteborg" (publicerad 2019-05-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Stenungsund eller i hela Sverige

JOAB är ledande inom påbyggnadsbranschen för lastbilar i Norden. Koncernen utvecklar, tillverkar och marknadsför hydrauliskt styrda lastbilspåbyggnader. Vår målsättning är att med hög kvalité, teknisk kompetens och service i fokus skapa effektiva transportlösningar för våra kunder inom främst åkeri- och återvinningsnäringen. Vår verksamhet är förlagd till Göteborg, Blomstermåla, Lessebo Mellerud, och Stockholm med huvudkontor i Göteborg samt en verksamhet i Nurmijärvi, Finland. Koncernen består av 7 bolag, är familjeägd och företaget startades 1963. JOAB omsätter cirka 900 mkr, har 280 medarbetare och verksamheten är certifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001. Läs mer på www.joab.se

JOAB söker affärsinriktad Business Controller som vill vara med och effektivisera verksamheten, driva förbättringsprojekt och vara delaktig i att se över affärsverksamheten. Rollen präglas av företagets starka expansion de senaste åren som innebär nya krav från kunder och samarbetspartners och därmed ökat behov av styrning och utveckling av processer och flöden.

Business Controller stöttar verksamheten i styrning och uppföljning inom främst inköp, lager och logistik samt bidrar med projektledning i utvecklingsprojekt kopplat till verksamhetsutveckling. Du är medlem i ledningsgruppen för verksamhetsstöd och du rapporterar till företagets CFO. Tjänsten är placerad på JOABs huvudkontor som ligger i Östergärde industriområde i Göteborg.

Ansvarsområden:

• Stöd till chefer och organisationen vad gäller styrning, uppföljning och processutveckling
• Utveckla Budget och prognosprocess tillsammans med BC-kollega
• Utveckla och samordna arbetet med internredovisning
• Utveckla och samordna arbetet med kalkyler och prissättning
• Medverka i framtagande av affärsplan och ÅR
• Ta fram presentationsmaterial och utredning
• Processutveckling och flödesoptimering
• Driva projekt inom verksamhetsutveckling

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom ekonomi och flerårig erfarenhet från kvalificerat controllerarbete, gärna från tillverkande industri med komplexa flöden. Vi tror att du sedan tidigare har erfarenhet av att leda och driva utvecklingsprojekt inom inköp, lager och logistik samt har erfarenhet av produkter i arbete.

Du brinner för verksamhets- och ekonomistyrning där du arbetar affärsnära med problemlösning och där du även har ett strategiskt perspektiv. Du har förmåga att lyfta blicken och se utvecklingsområden och genom ditt trygga och prestigelösa sätt tillsammans med team och kollegor, når du uppsatta mål. Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och affärsorienterad och som tycker om en tillvaro där man kombinerar strategiska frågor med konkret problemlösning. Du uppskattar att arbeta i ett entreprenörstyrt företag där du får stor användning av dina egenskaper som bland annat är initiativtagande, kommunikativ och engagemang. Du har god förståelse för affärssystem och har mycket goda kunskaper i Excel.

Låter det här intressant? Tveka då inte att skicka in din ansökan med CV och personligt brev på www.jerrie.se senast den 19 maj. Har du frågor, kontakta Malin Persson 0735-124498, malin.persson@jerrie.se.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2019-04-30

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie

Adress
Jerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
4759705

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie: