Business Controller till Internationellt företag

Xtra Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xtra Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Xtra Sverige AB

Publiceringsdatum
2012-04-25

Om företaget
Vi söker nu en Business Controller till ett stort internationellt företag för ett konsultuppdrag under ett år.

Xtra är ett av Nordens ledande bemanningsföretag och vi finns i Sverige och Norge. Vi bemannar och rekryterar inom tjänstemannasektorn och har sedan starten 1995 givit över 15 000 personer arbete. Xtra Office arbetar med duktiga ekonomer, administratörer och personal inom service

Om företaget
Vår kund är en världsomspännande koncern inom elektronikbranschen. Det svenska bolaget har nordiskt ansvar för hela ekonomiadelningen och består idag av 10 personer.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med resultatrapportering internt och till moderbolaget, ta fram resultatanalyser och presentera dem internt. Du kommer även att delta i budget - och prognosarbete samt bistå kreditchefen i frågor rörande kreditbedömningar och administrera kreditförsäkringar.

I dina arbetsuppgifter ingår även utveckling av rutiner och processer på ekonomiavdelningen.

Profil
För att axla rollen så behöver du ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter i några år tidigare. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med analyser och nyckeltal, att stämma av mot budget och ha överblick över de ekonomiska processerna. Du har en ekonomisk utbildning med inriktning finans/redovisning och känner dig bekväm med att använda engelska som arbetsspråk. För att trivas i rollen så har du ett analytiskt och logiskt tankesätt i alla situationer och du trivs med att arbeta administrativt och strukturerat. Rollen kräver att du är van vid att snabbt skapa dig en helhetsbild över det ekonomiska flödet. Kunskap inom SAP är meriterande, samt erfarenhet från arbete i koncern.

Du kommer att erbjudas en tjänst inom vår uthyrningsverksamhet och uppdraget löper under ca ett år.

Xtra Office erbjuder bra anställningsvillkor och en personlig kontakt med en av våra konsultchefer. Som konsult hos Xtra blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. För många uppdrag som går genom oss finns det även möjlighet att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Vidare får du en personlig konsultchef på Xtra Office och självklart är Xtra ett auktoriserat bemanningsföretag genom Almega.

Intervjuer sker löpande och tjänsten beräknas vara tillsatt före sista ansökningsdatumet har löpt ut, sänd därför din ansökan till oss snarast möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-23
Ange följande referens när du ansöker: 1033
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Dahlström, 0768-696 495, sara.dahlstrom@xtra.se

Företag
Xtra Sverige AB

Adress
Xtra Sverige AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Jobbnummer
1225296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xtra Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xtra Sverige AB: