Business Controller till internationellt bolag i Upplands Väsby
Inhouse AB / Administratörsjobb / Upplands Väsby
2014-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Controller till internationellt bolag i Upplands Väsby" (publicerad 2014-05-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Järfälla,
Österåker eller i
hela Sverige Om kunden / About the Client
Vår kund har ca 50 anställda och är under tillväxt. Nu behöver man förstärka sin ekonomifunktion med en Business Controller direktrapporterande till Finanschef.
Bolaget erbjuder en mycket snabb, föränderlig och internationell miljö. Du kommer att vara stationerad på kontoret i Upplands Väsby ha kontakt både med Europa kontoret och huvudkontoret i Asien.
Arbetsbeskrivning / Work Description
Som Business Controller ingår du i ekonomifunktionen och har ett tydligt fokus på bolagets verksamhet. Din främsta uppgift är att säkerställa att budgetering och intern rapportering sker på ett korrekt och kvalitativt sätt.
Ansvarsområden:
Övergripande ansvarig för nedan samt att kontinuerligt granska existerande processer inom Ekonomi och ge förslag på förbättringar och utveckling inom området.
Arbetsområdena omfattar:
Budgetering och affärsplaner
Rapportering och analys
Månads-/ kvartals-/ årsbokslutsarbete
Support vid årlig revision
Du ska i din supportroll även bygga upp strukturer och verktyg som skapar bättre förutsättningar att göra uppföljningar, analyser och bedömningar
Din profil / Your profile
Vi tror att du har minst en kandidatexamen inom redovisning samt att du har 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet. Då det är internationella kontakter i tjänsten krävs mycket goda kunskaper i engelska i tal och i skrift. Vi värdesätter om du har erfarenhet av SAP eller annat liknande affärssystem. Att ha mycket goda kunskaper i MS Excel är en förutsättning för tjänsten.
Övrigt / Other
Detta är ett uppdrag på 3-6 månader som konsult via Inhouse och med mycket goda möjligheter till anställning hos kund. Vi intervjuar löpande så sök gärna redan idag.
Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.
Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller
info@inhouse.seFör frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.
Välkommen!
Publiceringsdatum2014-04-30Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 845
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEllinor Danielsson 08-52 22 33 09
FöretagInhouse AB
AdressInhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm
KontorsadressGrev Turegatan 30, Stockholm
Jobbnummer 1858772
Observera att sista ansökningsdag har passerat.