Business Controller till internationellt bolag i Upplands Väsby

Inhouse AB / Administratörsjobb / Upplands Väsby
2014-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Controller till internationellt bolag i Upplands Väsby" (publicerad 2014-05-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Järfälla, Österåker eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

Vår kund har ca 50 anställda och är under tillväxt. Nu behöver man förstärka sin ekonomifunktion med en Business Controller direktrapporterande till Finanschef.

Bolaget erbjuder en mycket snabb, föränderlig och internationell miljö. Du kommer att vara stationerad på kontoret i Upplands Väsby ha kontakt både med Europa kontoret och huvudkontoret i Asien.

Arbetsbeskrivning / Work Description

Som Business Controller ingår du i ekonomifunktionen och har ett tydligt fokus på bolagets verksamhet. Din främsta uppgift är att säkerställa att budgetering och intern rapportering sker på ett korrekt och kvalitativt sätt.

Ansvarsområden:

Övergripande ansvarig för nedan samt att kontinuerligt granska existerande processer inom Ekonomi och ge förslag på förbättringar och utveckling inom området.

Arbetsområdena omfattar:

Budgetering och affärsplaner
Rapportering och analys
Månads-/ kvartals-/ årsbokslutsarbete
Support vid årlig revision

Du ska i din supportroll även bygga upp strukturer och verktyg som skapar bättre förutsättningar att göra uppföljningar, analyser och bedömningar

Din profil / Your profile

Vi tror att du har minst en kandidatexamen inom redovisning samt att du har 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet. Då det är internationella kontakter i tjänsten krävs mycket goda kunskaper i engelska i tal och i skrift. Vi värdesätter om du har erfarenhet av SAP eller annat liknande affärssystem. Att ha mycket goda kunskaper i MS Excel är en förutsättning för tjänsten.

Övrigt / Other

Detta är ett uppdrag på 3-6 månader som konsult via Inhouse och med mycket goda möjligheter till anställning hos kund. Vi intervjuar löpande så sök gärna redan idag.

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Publiceringsdatum
2014-04-30

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 845
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ellinor Danielsson 08-52 22 33 09

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30, Stockholm

Jobbnummer
1858772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: