Business Controller till Euromaint i Örebro
Newr AB / Controllerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Newr AB i Örebro,
Nacka,
Norrköping,
Haninge,
Skövde eller i
hela Sverige Nu byggs ett EuroMaint för framtida decennier och vi söker dig som vill vara med på resan!
EuroMaint är en ledande leverantör av underhållstjänster för spårtrafikbranschen i Norden med dotterbolag i Sverige och Norge som även betjänar kunder i Finland, Danmark och Tyskland.
2019 förvärvades EuroMaint av CAF (BMAD: CAF), en global aktör inom spårburna fordon med huvudkontor i Spanien och totalt över 11 000 medarbetare i koncernen. Till följd av ägarbytet har EuroMaint påbörjat en integrationsresa där både operationella och finansiella processer, rutiner och system ska förbättras i syfte att bygga en stark plattform för framtida tillväxt i Norden.
Med tanke på stora förändringsarbetet behöver EuroMaint nu stärka upp sitt Business Controller-team med en ny kollega med ansvar för Supply Chain.
Om rollen
I rollen som Business Controller Supply Chain kommer du främst arbeta mot både strategiskt och operativt inköp, materialplanering, logistik och lager. Du kommer löpande ta fram och stötta Supply Chain orgaisationen med rapporter, KPI:er och analyser. I rollen ingår även att driva budget och prognos samt kontinuerliga förbättringsprojekt avseende materialhantering, finansiellplanering, uppföljning och analys för att förbättra effektivitet och lönsamhet i organisationen. Då rollen är ny kommer du ha fantastiska möjligheter att driva och utforma funktionen samt sätta upp relevanta KPI:er och nödvändiga uppföljningsrapporter.
Du ingår i ett controllerteam med åtta medarbetare och rapporterar till Head of Business Control. Teamet för Business Control är ambitiösa och nyfikna, med ett positivt tänk och som drivs av förbättringar. Teamet kännetecknas av en hjälpsam andra och att bygga nya processer och rutiner ihop. Alla kommer från olika bakgrund och har olika ansvarsområden men drivs av att jobba mot samma mål. Teamet driver igenom stora förändringar ihop men de glömmer inte att ha det roligt på vägen.
Du ingår även i ledningsgruppen för Supply Chain och jobbar nära Head of Supply Chain och chefer för samtliga SC enheter som är placerade i Örebro.
Några av dina ansvarsområden kommer vara:
• Ekonomisk planering, budget- och prognosarbete för Supply Chain (inköp, materialplanering, logistik, lager)
• Resultatuppföljning och rapportering av Supply Chain kostnader och absorption
• Säkerställa korrekt underlag till månadsboksluten och rättvisande resultaträkning
• Stöd åt inköpsavdelningen med beslutsunderlag, kalkyler och analyser
• Tillsammans med SC utveckla processer och rutiner med målet att synkronisera dessa med koncernens
• Regelbunden analys av lagervärde, åldersstruktur och lagerrotation
• Löpande utveckling av nyckeltal, rapporter
• Fungera som superuser av ekonomi- och ERP-system
Lämplig bakgrund och erfarenhet
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom ekonomi och som därefter har minst 5 års relevant erfarenhet med några år som Business controller. Du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket som båda är företagsspråk på EuroMaint. Du är analytisk, har en systemvana och är en fena i Excel. Du kommer att arbeta som superuser i vårt affärssystem och BI-system samt är bekväm med att arbeta med stora datamängder och dataanalyser. Har du erfarenhet relaterat till Supply Chain (Sourcing/Purchasing, Supply Planning, Production och/eller Logistic) är detta mycket meriterande. Erfarenhet från internationella expansiva bolag är också meriterande.
Vi söker dig
Vi söker en ansvarstagande, affärsmässig och nyfiken person med talang för att hantera, strukturera och analysera data. Det är viktigt att du är strukturerad då detta är en ny roll på bolaget. Vidare är det viktigt med en god kommunikationsförmåga och att vara lyhörd mot kollegor, chefer och affärspartners. För att lyckas i rollen som Business Controller måste du vara en självständig person med strategisk kompetens och förmåga att se helheten. Det är avgörande att du är driven och har förmåga att vidta åtgärder och ta egna initiativ.
Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar EuroMaint med Newr. Har du funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare hos Newr Casper von Sivers
casper.vonsivers@newr.se, 073 561 78 70 eller Douglas Carbell,
douglas.carbell@newr.se. Vänta inte med din ansökan då vi presenterar kandidater löpande!
Om EuroMaint
EuroMaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vårt heltäckande utbud av underhålls- och ombyggnadstjänster omfattar bland annat kvalificerat tekniskt underhåll, reservdelsförsörjning, fordonsmodifiering och komponentservice. Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. EuroMaint har en omsättning på ca 1,500 MSEK och ca 1,000 medarbetare (2021). EuroMaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Newr AB (org.nr 559230-2615),
https://newr.se/ Arbetsplats Newr
Kontakt Casper von Sivers
casper.vonsivers@newr.se 0735617870 Jobbnummer 7794210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.