Business Controller Med Redovisningskunskap Och Driv
Clienta Management Consulting Handelsbolag / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clienta Management Consulting Handelsbolag i Helsingborg,
Landskrona,
Eslöv,
Lomma,
Lund eller i
hela Sverige VIKTIGA ARBETSUPPGIFTER SOM BIDRAR TILL ATT UTVECKLA VÅR VERKSAMHET!
Som Controller får du en betydelsefull roll i framtagningen av ekonomiskt beslutsunderlag och i det löpande redovisningsarbetet. Du rapporterar till CFO och kommer även att samarbeta tätt med avdelningens tre andra medarbetare. Givetvis kommer du också att ha ett nära samarbete med både marknadsavdelningen och vår produktionsenhet. Befattningen omfattar följande huvuduppgifter:
Controlling
• Ekonomisk uppföljning och analys; försäljning, lönsamhet, marginaler och prognoser samt andra nyckeltal.
• Produktionscontrolling.
• Budget- och forecastprocesserna.
• Support till avdelningscheferna avseende ekonomiska frågeställningar.
• Rapporter till företagsledningen.
• Adhoc-analyser samt vara delaktig i utvecklingsprojekt avseende arbetsprocesser inom ekonomiområdet.
Redovisning
• Medverka i arbetet med månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut samt årsredovisningar.
• Omvärdera resultat- och balansräkning med hänsyn till olika valutor.
• Hantera redovisningsfrågor för produktionen.
• Rapportering till moderbolaget samt kontakt med myndigheter och revisorer.
DU HAR ETT BRETT EKONOMISKT KUNNANDE!
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och har minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Viktigt är att du är trygg i dina kunskaper inom både redovisning och controlling. Erfarenhet av tillverkande företag och av att följa SOX-reglerna är klart meriterande. Vi ser gärna att du excellerar i Excel och att du har erfarenhet av något större affärs-system. Då du kommer att vara superuser för vårt ERP-system (EnterpriseOne) vill vi att du har ett systemintresse.
DINA KARAKTÄRSDRAG!
Vi ser gärna att du är självgående, analytisk och serviceinriktad. Du är kommunikativ och har lätt för att både vinna förtroende hos andra och förklara ekonomiskt material på ett pedagogiskt sätt. Likt oss andra är du också positiv och engagerad. Sammanfattningsvis har du ett strukturerat arbetssätt och är en flitig utförare som får arbetet gjort i tid och med hög kvalitet.
TETRA Chemicals tillverkar och marknadsför kalciumklorid för ett brett spektrum av applikations-områden; exempelvis vägunderhåll, livsmedel, läkemedel samt bygg- och gruvindustrin.
Vårt huvudkontor är beläget i centrala Helsingborg och företagskulturen präglas av laganda, prestigelöshet och professionalism. Vi är måna om att våra medarbetare både ska ha roligt på jobbet och starkt resultatfokus.
Vi är världsledande inom branschen och ett helägt dotterbolag till Tetra Technologies som är noterat på New York börsen. Lång erfarenhet, innovativ produktutveckling och rationell logistik gör att vi kan erbjuda produkter av hög kvalitet samt kostnadseffektiva lösningar. Läs gärna mer om oss och vår verksamhet på tetrachemicalseurope.com!
Publiceringsdatum2017-06-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-28
FöretagCLIENTA MANAGEMENT CONSULTING HANDELSBOLAG
AdressCLIENTA MANAGEMENT CONSULTING HANDELSBOLAG
Gasverksgatan 9
25225 HELSINGBORG
KontorsadressGasverksgatan 9
Jobbnummer 3558892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.