Business Controller
Poolia Ekonomi / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Stenungsund,
Ale eller i
hela Sverige Poolia Ekonomi
Presentation
Till vår kund söker vi nu en erfaren Business Controller. Uppdraget beräknas starta relativt omgående och pågå fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Publiceringsdatum2014-04-09Dina arbetsuppgifterDu kommer att rapportera till kundens platschef i Norden, samt ett nära samarbete med den nordiska ledningsgruppen och de andra undercentralerna i företaget. Arbetsuppgifterna är varierande men fokus ligger på bokslut, koncernrapportering samt kostnadsuppföljning. I det dagliga arbetet ingår även diverse löpande ekonomiarbete.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara följande:
• Se till att affärsbeslut genomförs i enlighet med den policy och de riktlinjer som finns hos kunden
• Hantera och stödja affärsbeslut för samtliga affärssegment
• Ansvaret för den finansiella rapporteringen och verksamhetsuppföljning, rapportering och prognoser
• Ansvarig för månads-och årsbokslut
• Skatteberäkningar
• Övergripande ansvarig för redovisning
• Hantera kassaflöde och rörelsekapital
Utbildning/erfarenhet
Du som söker har civilekonomutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som ger motsvarande teoretiska kunskaper samt minst fem års erfarenhet från tidigare arbete som Controller, gärna vid ett större företag i en internationell miljö. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift samt praktisk erfarenhet från att arbeta i SAPs ekonomimodul. Du har ett genuint intresse för siffror och mycket goda kunskaper i Excel.
För att bli framgångsrik i denna tjänst är du en ambitiös person med ledaregenskaper och starkt affärsmannaskap. Du har stark analytiskt förmåga och ett proaktivt förhållningssätt. Du är stresstålig och har förmågan att prioritera och arbeta tidseffektivt under ett högt arbetstempo. Vidare är det viktigt för dig med förbättringar och arbetar för kontinuerlig utveckling. I din roll som Business Controller kommer du ha många olika kontaktytor både internt och externt, därför är det viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad i ditt sätt att bemöta andra människor.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.
2012 har Poolia för femte året i rad utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare enligt Universums undersökning.
Poolia presenterar "Tidernas rekrytering". Besök tidernasrekrytering.se.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-15
Ange följande referens när du ansöker: 37821
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagPoolia Ekonomi
AdressPoolia Ekonomi
Jobbnummer 1837009
Observera att sista ansökningsdag har passerat.