Business Controller

Sandvik IT Services / Administratörsjobb / Sandviken
2010-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Controller" (publicerad 2010-12-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvik IT Services i Sandviken, Stockholm eller i hela Sverige

Sandvik IT Services är Sandvikkoncernens interna bolag med ansvar för infrastruktur, applikationsutveckling och systemförvaltning inom IT området. Vår ekonomifunktion stödjer Sandviks IT-bolag med redovisning och uppföljning där fokus ligger på att stödja verksamheten. Då en av våra medarbetare valt att gå vidare mot nya utmaningar söker vi nu dess ersättare.

Publiceringsdatum
2010-06-14

Dina arbetsuppgifter
Som Business Controller kan du ta fram den mest väsentliga informationen ur stora siffermängder, dra rätt slutsatser och sammanfatta dessa i heltäckande analyser samt i bra beslutsunderlag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Business Controller innefattar att:
• medverka i, och ansvara för, delar av den finansiella planeringen, prognostiseringen, rapporteringen samt analys och uppföljning.
• stödja verksamhetens chefer genom att skapa rapporter, tolka och förklara samt komma med förslag till åtgärder.
• stödja verksamheten med analyser.
• utforma relevanta nyckeltal.

Profil
Vi söker dig som har en ekonomiutbildning på högskolenivå samt erfarenhet av Business Controlling inom ett tjänsteproducerande företag. Du har ett genuint intresse för att lära dig mer om organisationen och kan självständigt driva frågor samt ta egna initiativ till förbättringar. Du har en god analytisk förmåga att tolka och förklara vad som hänt i verksamheten. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och strävar mot att utveckla relationer och inflytande. För att kunna informera om företagets ekonomistyrningssystem på ett lättförståeligt sätt, är även en god pedagogisk förmåga nödvändig. Du är noggrann med god förmåga att dokumentera och förenkla rutiner och beskrivningar. Kunskaper i redovisning samt mycket goda kunskaper i MS Excel är ett krav. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska, i både tal och skrift.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Eva K Larsson, rekryterande chef, 026-26 19 53
Lars Larsson, HR Advisor, 026-26 29 08

Facklig kontakt
Thomas Eiderman, Akademikerföreningen, 026-26 18 48
Roland Forsberg, Unionen, 026-26 18 59
Tidplan för denna rekrytering:
v.25 Intervjuer
v.26 Anställningserbjudande
Välkommen med din ansökan senast 2010-06-20.
Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/jobb, jobb-id: 302239.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HRdirect, 026-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Andreas Jonsson
Sandvik IT Services har ca 900 anställda, varav 500 arbetar i Sverige. Våra medarbetare återfinns även i t.ex USA, Australien, Tyskland, Sydafrika, Kina och Ryssland. Vi finns i alla större länder där Sandvik verkar. Totalt har vi medarbetare i runt 40 länder. Vårt uppdrag är att stödja Sandviks verksamhets och IT-användares behov av att växa, öka effektiviteten och ha en problemfri IT-miljö genom leverans av effektiva, globala och innovativa end-to-end IT-lösningar. Sandvik IT Services stödjer över 365 applikationer och över 30 000 användare. Våra kunder finns inom alla Sandviks affärsområden över hela världen.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-20
Ange följande referens när du ansöker: 302239
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Sandvik IT Services

Adress
Sandvik IT Services
35-LH, personalfunktionen
xxxxx SANDVIKEN

Jobbnummer
676033

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvik IT Services

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvik IT Services: