Business Assistant till Level Up
Semcon Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Semcon Sweden AB i Stockholm,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Uppsala,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Ärdu serviceinriktad, förtroendeingivande och strukturerad? Då kanske du är vår nya assistentkollega i Stockholm!
Vi söker efter dig som arbetar utifrån nyckelorden Ansvar, Trovärdighet ochExcellence och ser tillgänglighet och service som en naturlig del i arbetet.Arbetsinnehållet som Business Assistant omfattar en mångsidighet som ärstimulerande och utvecklande! Vi söker dig som inspireras av en arbetsmiljö somperiodvis innebär högt tempo, utmaningar, problemlösningar - tillsammans medett kul och engagerat team.
Som Business Assistant ingår du i Level Ups ledningsgrupp, med ett aktivtdeltagande för att nå verksamhetens mål. Som assistent kommer du att jobba inära samarbete med din chef, något som ställer höga krav på integritet ochsamarbetsförmåga.
Din roll:
I utlyst roll kommerdu i huvudsak att arbeta med; Ingå i ledningsgruppen för Level Up Uppföljning och fakturering av projekt i form av helhetsåtaganden och uppdrag Stöttning i budgetarbete och uppföljning av avdelningens ekonomi Löpande administration; medarbetaradministration, inköp och bokning av aktiviteter för såväl kunder som personal Hantering av leverantörsfakturor Administration av vårt CRM-system Introduktion av nyanställda Support och administration vid rekryteringar Administration och underhåll av avdelningens interna och externa projekt i Semcons ERP-system (Maconomy) Ha nära samarbete med övriga assistenter inom Semcon Utveckling av rutiner och arbetssätt samt fortlöpande hålla dig informerad om utvecklingen inom enheten. Kontakt med uppdragsgivare och myndigheter
För att lyckas i din roll skall Du även ha; Förståelse för resultaträkning med koppling till fakturering Grundläggande förståelse för projektekonomi Förståelse för bokslutsprocesser
Det är dessutom önskvärtom Du har jobbat med projektekonomi i något avseende, men det är inget krav.
Resor i tjänsten förekommersamt representation på kvällstid i samband med avdelnings- ellerkundaktiviteter. Du kommer även att vara behjälplig vid diverse marknadsföringsaktiviteteroch event.
Din profil
Du är strukturerad med god organisationsförmåga och intresse för siffor. Du harhög arbetskapacitet och trivs med att arbeta självständigt, men måste ävenfungera tillsammans i en ledningsgrupp. Du är flexibel och beredd på atttillsammans med din chef ta ansvar för enheten och i alla lägen erbjuda godservice till såväl medarbetare som kunder. Du har ett öga för vad som behövergöras och ser till att det blir genomfört, du är proaktiv och kommer medförbättringsförslag inom ditt arbetsområde.
Vi värdesätter personliga egenskaper som: Hjälpsam och serviceinriktad Kommunikativ och utåtriktad Självgående Strukturerad Noggrann Förtroendeingivande Affärsförståelse och förmåga att hantera olika sorters människor och situationer på ett tydligt, empatiskt och affärsmannamässigt sätt
Vi värdesätterfärdigheter och förmågor som: Väl utvecklad förmåga att ha en rak och professionell kommunikation med medarbetare och kunder Fungera bra i lag (kommunikation, samarbete, ge och ta emot feedback) Förmåga att i rollen som assistent se och förstå behov Affärsmässig i arbetssituationer, både i interna samt externa kontakter Självförtroende i att ha direkt kontakt med kunder Ett professionellt förhållningssätt till tid, kostnader och deadlines Bra på att planera - förmåga att hantera många saker som händer på samma gång och hålla dem strukturerat och organiserat Erfarenhet av ekonomi och fakturering samt uppföljning av projekt Vara en förebild för Semcons kultur och värdegrund
Vi ser Du har mycketgod datorvana och förmåga att formulera dig väl i både tal och skrift, på såvälsvenska som engelska. Utbildningsmässigt har du minst gymnasiekompetens, medfördel en vidareutbildning inom ekonomi och/eller personaladministration.
Semcon och Level Up erbjuder
Som BusinessAssistant på Level Up har du en mycket viktig roll som kulturbärare medmöjlighet att upprätthålla och utveckla vår goda arbetsmiljö. Då du ingår iledningsgruppen så får du även ett helhetsperspektiv på hur verksamhetenfungerar och en möjlighet att komma med förslag och idéer i ett beslutsfattandeforum.
Semcon ser alla våramedarbetare som talanger och vi vill att våra talanger ska hålla länge, bådeprofessionellt och privat! Vi är stolta över att våra medarbetare i våramedarbetarundersökningar bedömer att Semcon har ett bra arbetsklimat och förbalans i livet.
Våra medarbetarehåller också vårt sociala klimat högt vilket är en starkt bidragande orsak tillden höga trivseln hos oss. Gemenskap och mångfald är något vi värderar högt. Viger ett stort utrymme för kompetensmässig och professionell utveckling då vårverksamhet spänner över ett flertal områden där du har du stora möjligheter attväxa som individ.
Ansökan och kontakt
Intervjuer kommeratt ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt - dock senastden
2 juni 2017. Tillträde till tjänsten sker så snart som möjligt och intervjuersker löpande.
För frågor eller mer information om tjänsten, vänligen kontakta Anna SvartboLundquist +46 73-682 76 37
Varmt välkommen meddin ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-05-11ErsättningFast lön
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Svartbo- Lundquist
Anna.svartbo-lundquist@semcon.com Engineering Services
FöretagSemcon Sweden AB
AdressSemcon Sweden AB
Patentgatan 8
11267 Stockholm
KontorsadressPatentgatan 8
Jobbnummer 3491457
Observera att sista ansökningsdag har passerat.