Business Assistant till BD Sverige
Prodiem AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Prodiem AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Täby eller i
hela Sverige Ekonomiavdelningen
BD grundades 1897 och har sitt huvudkontor i Franklin Lakes, New Jersey. Företaget har omkring 29 000 anställda i cirka 50 länder över hela världen. Företagets kunder är sjukvårdsinstitutioner, biovetenskapliga forskare, kliniska laboratorier, läkemedelsindustrin och allmänheten. Mer information finns på
www.bd.com.Är du en positiv och serviceinriktad person som trivs i att agera spindeln i nätet och ha många kontakter i ditt arbete? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Detta söker vi
Nu söker vi dig som vill arbeta i en bred roll med många olika dimensioner. Som Business Assistant kommer du att fungera som spindeln i nätet och supportera organisationen med efterfrågat material likväl som att se till så att viktiga dokument är korrekta. Ditt huvudfokus kommer att ligga på att koordinera anbudsprocessen kring olika upphandlingar, men även kring olika sälj- och marknadsaktiviteter. På sikt kommer du även att delta i budget- och prognosarbetet och arbeta tätt tillsammans med Business Manager, Marknadsansvarig samt säljteamet.
Publiceringsdatum2013-05-28ArbetsuppgifterSom Business Assistant kommer du att tillhöra BD Preanalytical Systems nordiska organisation och sitta på det nordiska huvudkontoret i Liljeholmen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Koordinera anbudsprocessen, bevaka och beställa offertunderlag samt samordna och skriva offerter
Supportera säljarna, skicka ut material/prover till kunder, packa säljverktyg till säljarna, ta fram kundstatistik
Samordna olika events och aktiviteter, så som exempelvis arbetet kring mässor och utställningar, säljkonferenser och kundresor
Delta i budget- och forecastprocessen, lägga in budgeten i systemet
ProfilVi söker dig som har en relevant utbildningsbakgrund och erfarenhet av att arbeta i en koordinerande roll där du fått användning av din förmåga att strukturera och prioritera. Har du tidigare arbetat med upphandlingar är det mycket meriterande. Det är även en stor fördel om du har arbetat på en marknadsavdelning. Vidare är du flytande på engelska, i såväl tal som skrift.
Du som person
För att lyckas i rollen är dina personliga egenskaper avgörande. Förutom att du är strukturerad och van vid att ha flera arbetsuppgifter igång parallellt, har du ett sinne för detaljer och gillar att driva saker självständigt. Vi tror även att du är en serviceinriktad person som gillar att samarbeta med andra samt har förmågan att ta nya kontakter för att driva ditt arbete framåt.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar BD Sverige med Prodiem. Ansökan sker via Prodiems hemsida
www.prodiem.se Då tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt vill vi gärna ha din ansökan snarast. Vid frågor kontaktar du Cecilia Stadig tfn 08-534 801 34 eller Anna Abrahamsson tfn 08-534 801 35.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-27
Ange följande referens när du ansöker: PD503
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Stadig 0853480134
cecilia.stadig@prodiem.seFöretagProdiem AB
AdressProdiem AB
Saltmätargatan 7
11359 Stockholm
Jobbnummer 1566474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.