Business Analyst till Beijer Bygg
Hero / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2018-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Analyst till Beijer Bygg" (publicerad 2018-06-01) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2018-04-27FöretagetBeijer Byggmaterial är en del av Stark Group som är den största aktören inom detaljhandel och distribution av byggmaterial i Norden, med företag i Danmark, Finland, Sverige, Norge och Grönland. De erbjuder ett brett utbud av tjänster till sina kunder, som inkluderar entreprenörer och professionella byggare genom fyra kedjekoncept: STARK Denmark, STARK Finland, Beijer Byggmaterial och Neumann Bygg Norge. Beijer Byggmaterial är Sveriges största helägda bygghandelskedja med byggvaruhus över hela Sverige. Beijer Byggmaterial förser både byggbolag, hantverkare och privatkunder med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter 5,5 miljarder SEK och har ca 1350 anställda. Klicka på länken för mer info: (
http://www.beijerbygg.se/) www.beijerbygg.se (
http://www.beijerbygg.se)Om tjänstenVill du vara med i ett spännande och utvecklande skede hos Nordens största aktör inom bygghandeln?
Vi söker nu en Business Analyst till Beijer Byggmaterials huvudkontor som är placerat i Sollentuna. Som Business Analyst arbetar du med bl.a. analyser och affärsstöd mot deras inköpsavdelning. Du kommer därför arbeta i tätt samarbete med inköparna. Din primära roll är att tillhandahålla analyser och affärsstöd till inköparna för att optimera villkor och service mot leverantörerna och slutligen kunderna. Du kommer även att ansvara för rapportering som ligger till grund för de strategiska och taktiska affärsbesluten.
I din roll är du involverad i projekt på nationell och nordisk nivå. Som Business Analyst kommer du att bli en del av ett motiverat och erfaret inköpsteam. Du kommer även att ha ett nära samarbete med kollegor runt om i Norden samt på Stark Groups huvudkontor i Köpenhamn.
• Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta fram och utveckla analyser inför förhandlingar med leverantörer
• Uppföljning av KPI'er
• Underhåll och uppdatering i vårt kontrakt och leverantörssystem
• Ta fram och presentera beslutsunderlag och uppföljning
• Delaktig i utvecklingen och implementering av analysverktyg och nya program
• Analyser och förberedelser av underlag relaterade till budgetprocesser
• Framtagande av data till finansiella rapporteringar
• Ad-hoc analyser och presentationer till företagsledningen
BakgrundVi söker dig som är affärsinriktad, har erfarenhet av B2B och av att arbeta med analys- och rapporteringsarbete. Vi ser gärna att du har en examen inom företagsekonomi eller att du har några års erfarenhet från liknande tjänster. Vi söker dig som är hungrig på att utvecklas vidare inom området. Du trivs med att arbeta i en internationell miljö med olika kulturer och är van att kommunicera på både svenska och engelska. Du har goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel, du är även en van och god presentatör. Du är relationsbyggande i ditt sätt att vara och trivs med både självständigt- och teamarbete. Vidare är du van att arbeta i ett högt tempo med korta deadlines där du är smidig och professionell i ditt agerande.
Tillträde, omfattning och anställning:
Start för tjänsten är önskvärt till slutet av augusti eller början av september och det är en heltidstjänst, vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande.Tjänsten är tänkt som permanent men med 6 månader initialt som konsultuppdrag, en slags prövotid.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på
madelaine.roosmark@hero.seWe are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelaine Roosmark
madelaine.roosmark@hero.se +46709306645
FöretagHero
AdressHero
Holländargatan 22
11359 Stockholm
KontorsadressHolländargatan 22, Stockholm
Jobbnummer 4111778
Observera att sista ansökningsdag har passerat.