BSH Home Appliances rekryterar System Manager – Telefoni / Kom
Experis IT / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige BSH Home Appliances AB ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group, en internationell koncern med en årsomsättning på över 11 miljarder euro. BSH är en av Europas ledande och världens tredje största aktör inom hushållsprodukter, t ex kylskåp, diskmaskiner och dammsugare. I Norden och i Baltikum arbetar 550 anställda med försäljning, marknadsföring och service av hushållsprodukter av märkena Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff och Constructa. Det nordiska huvudkontoret ligger i Solna. Läs mer på
www.bsh-group.comBSH Home Appliences nordiska IT-funktion förstärker sitt team med en System Manager inom Telefoni/kommunikation. Området telefoni/kommunikation utgör idag det viktigaste lokala applikationsområdet och stödjer dels verksamhetens kundtjänst med tre call-centers i Norden dels säljorganisationens och fältservicens krav på mobilitet.
I rollen System Manager Telefoni/Kommunikation ingår bland annat:
• Ansvar för utveckling, förvaltning och drift av den nordiska verksamhetens telefoni- och kommunikationssystem (telefoni, call-center, videokonferens, Lync, chatt, sms, mail m.m.)
• Tillsammans med verksamheten driva vidareutveckling och förädling av systemet så att det stödjer verksamhetens behov med fokus på kvalitet, effektivitet och prestanda
• Agera beställare gentemot externa leverantörer och interna enheter baserade på överenskomna SLA:er
• Utveckla och ansvara för krisplan avseende telefoni- och kommunikationssystemet
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna för tillträde omgående.
Dina erfarenheter
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har:
• Mycket goda kunskaper inom komplexa system med fokus på telefoni/kommunikation och Unified Communications
• God förståelse för hur ett call-center fungerar inkl. systemstöd t ex Open Scape eller Avaya
• Högskoleutbildning inom IT/Teknik
Du bör även ha:
• God vana av att både kravställa och leverara enligt fastställd SLA/OLA.
• Erfarenhet av arbete i större organisation med tillhörande processer
• God förståelse inom nätverk, säkerhet, Win7 och hårdvara
Då engelska är vårt koncernspråk vill vi att du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.
Dina egenskaper
Vi tror att du är drivande och initiativrik. Du är analytisk och har en förmåga att förstå komplexa samband. Då rollen innebär många kontaktytor både internt och externt krävs att du är kommunikativ och har en pedagogisk ådra.
Ansökan och upplysningar
I denna rekrytering samarbetar BSH Home Appliances med Experis. Frågor om tjänsten besvaras av Anki Snis, rekryteringskonsult på Experis, 08-508 954 53,
anki.snis@se.experis.com .
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.experis.se samt koppla mot tjänsten.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Publiceringsdatum2014-03-28Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Catrine Snis 08-50895453
FöretagExperis IT
AdressExperis IT
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1822699
Observera att sista ansökningsdag har passerat.