Brinner du för digital marknadsföring?
GroupM Connect / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2016-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Brinner du för digital marknadsföring?" (publicerad 2016-09-21) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos GroupM Connect i Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker en ny kollega till vårt trevliga gäng av digitala marknadsförings-specialister på Birger Jarlsgatan i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter som Programmatic Specialist hos oss kommer bestå av att implementera, genomföra och optimera kampanjer i enlighet med kampanjmålen.
Vi arbetar med några av Sveriges och världens största varumärken och är ett team som alltid strävar efter att ligga i absolut framkant när det kommer till digital marknadsföring.
Mer om oss
GroupM är Sveriges största mediebyrågrupp och består av Maxus, MEC, Mediacom och Mindshare. GroupM:s främsta mål är att skapa fördelar för våra kunder via samarbeten med gruppens byråer. Det gör vi bland annat genom skalfördelar inom trading, teknik och data. Vi är en del av WPP som är en av världens största koncerner inom marknadskommunikation med över 190 000 medarbetare på global basis. GroupM Sverige har cirka 320 medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö.
GroupM har på globalt initiativ lanserat det interna varumärket Connect, som är en 'servicebyrå' - det vill säga en modul till mediebyråerna inom GroupM. Syftet är att samla kompetens för RealTids- och biddable medier på ett ställe och därmed skapa marknadens bästa organisation, för rådgivning och exekvering av dessa medieslag.
Som Programmatic Specialist till vårt programmatiska team som skall jobba med vårt erbjudande PBU (Programmatic Buying Unit) samt Xaxis. PBU är en programmatisk modell som bygger på att annonsören oftast har egna preferenser för vilka system vi skall jobba i och ofta egna avtal med tekniska leverantörer i form av DSP och DMP, där vi tillhandahåller expertis i ?hantverket? samt hjälper kund i utförandet.
Ansvarsområden:
• Planera, implementera och optimera programmatiska kampanjer
• Rapportera och analysera kampanjresultat
• Bistå med strategi kring programmatiska upplägg allt från teknisk kapacitet till kontextuella möjligheter
• Ta fram relevanta rekommendationer och estimat för olika typer av kampanjer.
Vi håller en stark positiv expansionstakt och ser gärna att du är öppen och vill driva egna idéer för den fortsatta utvecklingen.
Detta är en position med en uppsjö av möjligheter till tillväxt både professionellt och personligt.
Vi söker dig som har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet införskaffad på annat sätt
• Passion för digital marknadsföring
• Stark analytisk och teknisk fallenhet
• Förmåga att upprätthålla en hög produktivitet och hantera flera konkurrerande prioriteringar
• Vilja och intresse att lära dig nya system
Meriterande, men inte ett krav är:
• Kunskap om digital annonsering, inklusive det digitala medielandskapet.
• DSP/SSP erfarenhet
• Ad Ops eller erfarenhet av sökmarknadsföring
• HTML / Javascript erfarenhet
Urval sker löpande, din ansökan vill vi gärna att du gör här:
https://app.jobvite.com/j?cj=okTs3fws&s=ArbetsformedlingenVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-06-29ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagGroupM Connect
AdressGroupM Connect
Birger Jarlsgatan 50
10377 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2931827
Observera att sista ansökningsdag har passerat.