Brammer söker en Innesäljare med eget driv!

Brammer Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brammer Sweden AB i Göteborg, Örebro eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-01-17

Om tjänsten
Tjänsten innebär att ta hand om och supporta våra kunder, problemlösning kommer bli en del av din vardag! Innesäljarteamet består av cirka 14 medarbetare som sitter runt om i landet. Man rapporterar till våran Business Support Manager som är stationerad i Helsingborg. Du kommer att ha ett mycket nära samarbete med våra utesäljare såväl som våran inköpsavdelning.

Du kommer att vara stationerad på vårt kontor i Växjö, men du kommer att arbeta nära dina kollegor i ditt team som är utspridda i Sverige, varvid det kan förekomma enstaka resor i tjänsten.

Vad ska du arbeta med?
• Ansvara för hantering av inkommande order och processa dessa
• Ansvara för uppföljning och säkerställande av orders och planerade leveranser samt informera kund om avvikelse
• Hantera inkommande kundfrågor och prisförfrågningar
• Stödja såväl kunder som säljkår avseende tekniskt produktrelaterade frågor samt i förekommande fall fysisk produkthantering.

Vill du vara del av en spännande verksamhet där den ena dagen aldrig är den andra lik? Brammer söker nu efter en allert innesäljare med eget driv! Vi är mitt i ett stort förändringsarbete som innebär att vi arbetar för att skapa struktur och stabilitet. Om du vill vara en del av ett team med unik kompetens och erfarenheter, med goda möjlighet att vara med och påverka så är du helt rätt person för oss!

Vem är du?
• God kommunikativ förmåga (tal och skrift)
• Detaljorienterad och noggrann.
• Hög integritet, och initiativförmåga.
• Kommersiellt inriktad med en lösningsorienterad inställning.
• Resultat- och serviceinriktad med förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.
• Flytande i Svenska, samt grundläggande kunskaper i Engelska (tal och skrift).

Vad kan du?
• Minimum eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning och/eller likvärdig kompetens införskaffad genom arbetslivserfarenhet, som av arbetsgivaren bedöms relevant och fullgod för tjänsten.
• >3 års dokumenterad erfarenhet från tekniskt avancerat kundservice- och supportarbete, med fördel inom liknande bransch
• God ekonomisk förståelse och förmåga att fatta solida affärsbeslut.
• Goda generella IT kunskaper (Office paketet)
• Bred erfarenhet av tidigare arbete i minst ett ERP / affärssystem.
• Vana att arbeta i en miljö med högt arbetstempo och korta ledtider.

Brammer är Europas ledande distributör av produkter och tjänster inom underhåll, reparation och översyn för industrin (MRO). Brammer är en komplett leverantör av världens ledande varumärken och tillhandahåller över fem miljoner olika produkter inom bland annat Transmission, Fluid Power och Tools & General Maintenance. Brammer finns representerat i 22 Europeiska länder med 18 stycken nationella distributionscenter och över 400 filialer.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Heltid 8.00-16.30. Start enligt överenskommelse. Brammer har kollektivavtal med Teknikföretagen och goda personalförmåner.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: Innesäljare Växjö

Kontakt
Helene Larm rekrytering@brammer.biz 0313104020
Jenny Christensen rekrytering@brammer.biz 042 38 07 55

Företag
Brammer Sweden AB

Adress
Brammer Sweden AB
August Barks Gata 3
42132 Västra Frölunda

Kontorsadress
August Barks Gata 3

Jobbnummer
3908142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brammer Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brammer Sweden AB: