Bostadssamordnare

Lunds Universitet / Administratörsjobb / Lund
2025-02-24


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds Universitet i Lund, Malmö, Höör, Klippan, Helsingborg eller i hela Sverige

Beskrivning av arbetsplatsen
LU Bostäders uppdrag är att tillhandahålla boende för internationella studenter och gästforskare vid Lunds universitet.

Verksamheten ingår i sektionen LU Service som bland annat erbjuder tjänster inom vaktmästeri, lokalvård, tryckeri, konferens och profilprodukter till universitetets utbildande och forskande verksamheter.

Du kommer att ingå i en grupp bestående av sex bostadssamordnare. Arbetsplatsen är belägen i nära anslutning till andra universitetsbyggnader, på Instrumentmakaregränden, i Lund. Där finns också en reception som i dagsläget bland annat bemannas av LU Bostäder.

Avdelningen genomför just nu ett förändringsarbete som innebär att öka samarbeten med medarbetare inom sektionen och bredda kompetenserna inom avdelningen. Ambitionen är att samtliga bostadssamordnare ska kunna utföra de flesta arbetsuppgifter som finns inom avdelningen.

Gå gärna in på vår hemsida https://www.luaccommodation.lu.se/ och läs mer om vår verksamhet.

Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid.

Vi erbjuder också:

- Att ingå i ett team och nära samarbete med fem andra bostadssamordnare.
- Att vara med och påverka avdelningsarbetet i en platt organisation med utrymme för stort eget ansvar och mandat att driva ditt arbete självständigt och synkroniserat med resten av teamet.
- Att vara en del av ett spännande förändringsarbete som pågår inom sektionen.
- Att ingå i ett större nätverk av möjliga samarbeten inom såväl sektionen som andra delar av universitetet.
- Att ingå i en internationell miljö vid det högst rankade universitetet i Sverige.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du kommer att vara del av en arbetsgrupp bestående av sex bostadssamordnare som arbetar med administration av bokningar, etablering av hyreskontrakt, process för in- och utflytt, nyckelhantering, hyres- och depositionsbetalningar. En stor del av arbetet handlar om att besvara frågor (via e-post, telefon, digitala möten eller i en reception) från potentiella, blivande, befintliga och utflyttade hyresgäster. Du kommer att möta studenter och gästforskare från hela världen och miljön är internationell och dynamisk. Du kommer att ha flera kontaktytor inom såväl din egen organisation som på universitetet i stort. Du kommer att arbeta med flera parallella uppgifter samtidigt och du kommer att få nyttja din förmåga att skapa struktur och leverera på utsatt datum.

För att fungera som bostadssamordnare behöver du ha förmågan att behålla lugnet när flera problem uppkommer på samma gång. Du behöver kunna hålla huvudet kallt, hantera uppgivna studenter, ringa rätt person när spisen i ett korridorskök inte funkar, försöka klura ut varför en hyresbetalning inte blivit registrerad i systemet, spåra vart en bostadsnyckel kan ha tagit vägen och prata med dina kollegor för att tillsammans bestämma vart hyresgästen, som har fått en vattenläcka, ska flytta.

Du behöver vara klurig, en problemlösare, som kan tänka i flera steg, nyttja de system och kollegor som finns och som hittar såväl källan till problemen som lösningar på desamma. Du behöver vara strukturerad och kunna tänka systematiskt samtidigt som du måste vara social och utåtriktad för att, på obehindrad engelska, lugna, informera och ofta säga nej till alla de studenter som du har kontakt med varje dag.

Vi behöver alltså någon med både hjärna och hjärta, som med hjärnan kan klura ut hur vi bäst löser ett problem och med hjärtat ser hur denna lösning snabbt och smidigt genomförs i förhållande till alla inblandade. En klurig, systematisk, varm, smart, och mänsklig kollega... ja, det söker vi; en person med systemvana, som vet att systematik lindrar stress och som har en vana att leverera i tid; som kan trösta, förklara, lugna, vara tydlig och inte har problem att kavla upp ärmarna för att hjälpa en kollega som fastnat. Är det du? Vi hoppas det.

Genom samarbete och kommunikation skapar vi förutsättningar för ett gemensamt lärande och vi tar för givet att du håller tider och deadlines, gör det du säger att du ska göra samt hojtar till när du behöver hjälp. Vi gör saker tillsammans - det blir oftast bäst då och kanske, framför allt roligare.

Vi söker dig som har en högskoleutbildning och erfarenhet av arbete inom såväl service som administration. Du har systemvana, erfarenhet av arbete i flera olika typer av system och för att vara aktuell för tjänsten måste du ha goda kunskaper i Officepaketet. Du behöver kunna prata och läsa svenska och dessutom vara en fena på att, obehindrat, skriva och tala engelska. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och språket är därför avgörande för att du både ska förstå och göra dig förstådd.

Du får vara den du är och komma från var som helst på planeten. Vi bryr oss inte i vilken form du kommer så länge du kan glänsa, göra oss bättre och vara den stjärna vi behöver.

Publiceringsdatum
2025-02-24

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha:

- Högskoleutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Erfarenhet av arbete inom såväl service som administration.
- Erfarenhet av att arbeta i flera olika typer av system.
- Mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
- B-körkort

Vi söker en prestigelös, handlingskraftig och utåtriktad teamspelare.

Det är meriterande om du har:
- Administrativ högskoleutbildning.
- Erfarenhet av bostadssamordning och hyresadministration.
- Arbetat med olika fastighetssystem, bokningssystem och ekonomisystem.

(Meriterande färdigheter värderas i den ordning de står i listan)

Vi sätter stort värde vid personlig lämplighet.

Övrig information
Vi söker 1-2 Bostadssamordnare. Anställningarna är vikariat/tidsbegränsade anställningar under ett år på 100 procent med startdatum den 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse, dock längst till och med 1 maj 2026.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Anställningen söks via universitetets rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PA2025/571".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lunds Universitet (org.nr 202100-3211)

Arbetsplats
Gemensamma förvaltningen, LU Service, LU Bostäder

Kontakt
Linda Petersson
linda.petersson@service.lu.se
+46462224185

Jobbnummer
9183268

Prenumerera på jobb från Lunds Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds Universitet: