Bostadsanpassare
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Du kommer att tillhöra biståndsenheten inom vård och omsorg och dina närmaste kollegor är biståndshandläggare och LSS-handläggare som också har myndighetsutövning som sitt uppdrag. Enheten finns i nära anslutning till rehab och hemsjukvård, som du kommer att ha ett nära samarbete med.
Publiceringsdatum2014-03-28ArbetsuppgifterHandläggning av bostadsanpassningsbidrag innebär att du främst mottar och utreder samt beslutar om inkomna ansökningar om bostadsanpassningsbidrag utifrån bostadsanpassningslagen och Boverkets föreskrifter och praxis.
I arbetsuppgifterna ingår att ge information till sökande och närstående, utarbeta förslag till lösning samt projektering av ombyggnader för sökande. Du ska informera o förhandla med fastighetsägare angående ägarmedgivande och återställning av gjord anpassning.I uppdraget ingår även att söka bygglov och göra bygganmälan.Under handläggningens gång ska du göra kalkylering, offertförfrågan, upphandling och ha kontakter med entreprenörer inom bygg, vvs, el, måleri mfl samt med leverantörer av specialutrustning till personer med funktionsnedsättning.Du medverkar även vid besiktningar före, under och efter arbetets utförande. Du ansvarar för att ta fram statistik till Boverket och internt inom förvaltningen vid behov, och bevakar marknaden både avseende produkter för ordinär bostadsanpassning och specialutrustning för funktionsnedsatta.
KvalifikationerVi söker dig som har ingenjörsutbildning med lägst gymnasienivå, eller en juridiskt kunnig person eller likvärdig utbildning.
Eftersom du kommer att arbeta inom ett brett arbetsområde är det viktigt att du kan prioritera och organisera ditt arbete. Du ska vara bekväm med att driva egna projekt och vågar ta egna beslut. Tjänsten ställer även krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Goda kunskaper i bygglagstiftningen samt entreprenadjuridik är en merit.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-06
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A385350
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonika Öhrn, Enhetschef
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 031-7921000
FöretagPartille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
AdressPartille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
Jobbnummer 1823517
Observera att sista ansökningsdag har passerat.