Bolagsekonom till Ambea

Poolia Ekonomi AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Ekonomi AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Presentation

Poolia Ekonomi söker nu för kunds räkning en bolagsekonom till ett konsultuppdrag hos vår kund Ambea i Solna. Uppdraget startar i augusti och pågår initialt till maj 2016. Ambea är ett av Sveriges ledande företag inom stöd och omsorg. De bedriver 350 verksamheter över hela Sverige inom äldreomsorg, boende, daglig verksamhet och skolor för personer med funktionsnedsättning eller psykisk sjukdom samt missbruksvård. Deras värdegrund grundar sig på deras tro på varje individs egen förmåga. Ambeas vision är att vara förstahandsvalet inom vård och omsorg genom att leverera högkvalitativa och innovativa tjänster med fokus på kundernas behov.

Intervjuer och urval sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2015-07-31

Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete som bolagsekonom innebär att självständigt ansvara för minst 3 av koncernens bolag. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Löpande bokslutsarbete innebärande avstämningar av balanskonto, kontroll av periodiseringar samt registrering av bokföringsordrar
• Månads- och årsbokslutsrapportering
• Support mot verksamheten gällande ekonomiska frågeställningar
• Delaktighet i utveckling gällande processer, rutiner och samarbete med övriga avdelningar

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som är civilekonom alternativt gymnasieekonom med påbyggnadsutbildning inom redovisning. Du bör ha minst 3 års praktisk erfarenhet av självständigt arbete med löpande redovisning och bokslutsarbete, helst från ett medelstort eller större företag.
God datorvana med goda kunskaper i framförallt Excel samt något större ekonomisystem. Ambea arbetar i Visma Control så erfarenhet av detta system är meriterande.

Som person är du ansvarstagande, ordningssam, strukturerad och engagerad och har lätt att ta till dig av nya arbetsuppgifter. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö med höga krav, där samarbetsförmåga och prestigelöshet är nyckelord.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 41397
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Iggbom

Företag
Poolia Ekonomi AB

Adress
Poolia Ekonomi AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2373671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Ekonomi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Ekonomi AB: