Boendestödjare till Partille kommun
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Vårdarjobb / Partille
2021-12-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Boendestödjare till Partille kommun" (publicerad 2022-10-19) ⬅️
Visa alla vårdarjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Publiceringsdatum2021-12-10ArbetsuppgifterVälkommen att bli en del av vårt boendeteam! Tillsammans med kompetenta och trygga kollegor är du med och vidareutvecklar vår verksamhet, som syftar till att hjälpa personer inom socialtjänstens målgrupp till ett självständigt boende.
Boendeteamet arbetar dels i vårt interna tillsynsboende med tillsyn i boendet och motiverande stöd till de boende för att hjälpa dem att klara viktiga livsområden. Arbetsuppgifterna kommer att bestå i att ge de boende stöd utifrån förändringsmål inom ett flertal olika områden, däribland sysselsättning, hälsa, ekonomi, kontakt med myndigheter och sjukvård. Arbetet innebär nära samarbete med dina kollegor i arbetsgruppen samt med socialsekreterare inom förvaltningen, tillsammans arbetar vi med upprättande och uppföljning av genomförandeplaner. Samverkan med sjukvård, socialtjänst och bostadsbolag med flera ingår i tjänsten, liksom kontaktmannaskap. Boendeteamet arbetar även med tillsyn i sociala kontrakt, där människor bor i andrahandskontrakt ute i kommunen. Stödet syftar till att personerna ska överta kontraktet.
Uppdraget är förlagt på dagtid under vardagar och sysselsättningsgraden är på 100%. På måndagar är arbetstiden förlagd mellan 8-18, tisdag-torsdag 8-16:30 och fredagar 8-15. Flextid tillämpas.
KvalifikationerDu som söker har relevant gymnasieutbildning, exempelvis undersköterska, eller en för området relevant YH-utbildning, till exempel inom vård eller socialt stöd. Det är meriterande om du har vidareutbildning/högskoleutbildning inom socialt arbete. Det är ett krav för tjänsten att du har erfarenhet av att arbeta med socialt arbete, och har du erfarenhet av att arbeta med boendestöd riktat till personer som har missbruksproblematik är detta meriterande. Du har grundläggande kunskaper kring social dokumentation.
Vi söker dig är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, du har en god människosyn och värdesätter olikheter. Du har ett stort engagemang för målgruppen samtidigt som du kan dra tydliga gränser. Viktigt för oss är också att du är lyhörd och har en god samarbetsförmåga. Vi tror att du med hjälp av dessa egenskaper har en stark förmåga att få människor att växa och ta ansvar.
Körkort B är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPartille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "381/21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Karin Hansson
031-7921435 Jobbnummer 6167837
Observera att sista ansökningsdag har passerat.