Boendekoordinator till nytt projekt

Lomma kommun, Socialförvaltning / Administratörsjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lomma, Burlöv, Lund, Malmö, Staffanstorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lomma kommun, Socialförvaltning i Lomma

Lomma kommun är belägen i västra Skåne utmed Öresundskusten och har ca 24 000 invånare. Närheten till havet, den höga kvaliteten på skola och barnomsorg samt mycket goda boendemiljöer präglar kommunen.
Allt arbete bedrivs med Lommaborna i fokus.
Vår värdegrund utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Genom att leva värdegrunden har vi goda förutsättningar att känna glädje och engagemang för vårt arbete och kommunens invånare.






Publiceringsdatum
2018-07-04

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har ett stort intresse för att vägleda människor till ett självständigt liv.
Boendekoordinatorn kommer att vara en central del i mottagandet av nyanlända, med uppgift att samordna de insatser som krävs för att skapa hållbara boendelösningar i kommunen.
Genom att upprätthålla goda relationer med lokala fastighetsägare ansvarar du för att säkra tillströmningen av tillgängliga bostäder. Du fungerar samtidigt som en länk mellan det övergripande och individinriktade arbetet gällande bostäder till nyanlända. I tjänsten ingår även att fortlöpande kartlägga hur boendesituationen ser ut för olika grupper och individer inom målgruppen.
Du kommer att arbeta förvaltningsövergripande och ha ett mycket nära samarbete med kommunens socialtjänst, fastighetsförvaltning och ekonomiavdelning.
I ditt uppdrag som boendekoordinator ansvarar du också för att teckna och säga upp hyresavtal, planera omflyttningar, genomföra vräkningsförvarande och att besikta lägenheter.
En person kommer att rekryteras till projektet som löper på 16 månader och tjänstens omfattning är 100%. Titeln är boendekoordinator och är projektledare för projektet. Det är denna person som kommer att ha ansvaret att rapportera både skriftligt och muntligt till enhetschefen och styrgruppen.



Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har någon form av eftergymnasial utbildning. Du behärskar grundläggande hyresjuridik och har erfarenhet från kommunal eller statlig verksamhet. Vi förväntar oss att du som person är positiv, engagerad och lyhörd. Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga, har lätt för att samarbeta och gillar att nätverka. Vidare är du serviceinriktad, ansvarsfull och har ett strukturerat arbetssätt.
Erfarenheter inom samordning eller administration ses som meriterande.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.


ÖVRIGT
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Visstidsanställning i ca 16 månader.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-18
Ange följande referens när du ansöker: 124-2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Muris Catak 0733-41 13 29

Företag
Lomma kommun, Socialförvaltning

Adress
Lomma kommun, Socialförvaltning
Hamngatan 3
23481 Lomma

Kontorsadress
Hamngatan 3 Lomma

Jobbnummer
4238568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lomma kommun, Socialförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lomma kommun, Socialförvaltning: