Boendekoordinator/administratör
Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO / Administratörsjobb / Lomma
2025-03-05
Visa alla administratörsjobb i Lomma,
Burlöv,
Lund,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO i Lomma Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang.
Socialförvaltningen i Lomma kommun letar nu efter en boendekoordinator / administratör.
Välkommen att arbeta tillsammans med oss!
Publiceringsdatum2025-03-05ArbetsuppgifterSom boendekoordinator har man ansvar för att samordna kommunens boendeplatser inom verksamhetsområdena äldreomsorg och funktionsstöd samt samordna externa boende-och korttidsplaceringar vid behov.
Som boendekoordinator har man ansvar för tilldelningsprocesserna men även skriva framställan till nämnden, upprätta avtal med externa aktörer och bevaka Mina planer och boendemodul för nya beslut på särskilt boende eller korttidsboende.
Boendekoordinator samverkar med olika aktörer inom och utanför den egna förvaltningen och kommer delta löpande i möten med myndighet, funktionsstöd och fastighet efter behov.
En administrativ tjänst innebär att man arbetar med att assistera eller ge service till en eller flera personer. Arbetsuppgifterna kan variera, men kan inkludera att förbereda ärenden, rapportering av ej verkställda beslut, ta fram information ur databaser, sammanställa material, delta i utredningar, bevaka tillstånd från IVO, administrera fakturor och ordrar, inköp.
Administratör kan även ha ansvar för egna arbetsuppgifter och projekt. Arbetsgivare har yttersta ansvaret att leda och fördela arbetsuppgifter inom ramen för tjänsten.
Tjänsten är perfekt för dig som trivs med att ha många processer i gång. Du ska ha förmåga att hålla röda tråden och överblicken för försäkra dig om att checka av alla delmomenten.
Du kan hålla jämt arbetstempo, vara effektiv och strukturerad i ditt planerandet och utförandet av arbetsuppgifterna.
Du behöver ha ett öga för detaljer och vara driven att utveckla dina ansvarsområden.
Att snabbt återkoppla och respondera är en naturligt för dig.
KvalifikationerDu behöver vara en strukturerad, noggrann, flexibel, trygg, pålitlig och uthållig person.
Du behöver besitta tillräckliga praktiska och teoretiska kunskaper för att kunna arbeta inom en offentlig förvaltning inriktad mot socialt arbete.
Du måste också ha vissa kunskaper inom socialtjänstlagen och äga verktygen för att kunna kommunicera och bemöta kommunmedborgare, anhöriga och brukare på ett professionellt sätt.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är en merit
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20-2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lomma kommun (org.nr 212000-1066)
Arbetsplats Lomma kommun, Hemtjänst och SÄBO
Kontakt Susanna Ahlin, Enhetschef Strandängsgatan
0702073486 Jobbnummer 9202697