Boendeansvariga till boende för flyktingar

Enköpings kommun Vård och omsorg / Behandlingsassistentjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Vård och omsorg i Enköping, Västerås, Uppsala, Vallentuna eller i hela Sverige

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar med både myndighetsutövning och utförande verksamhet inom områdena hemtjänst, hemsjukvård, omvårdnads-boenden, kommunrehabilitering, LSS-boenden, daglig verksamhet med flera.

Publiceringsdatum
2015-10-25

Arbetsuppgifter
Som boendeansvarig svarar du för planering och genomförande av in- och utflyttning av nyanlända flyktingar. Du ansvarar för information till de nyanlända flyktingarna samt introducerar dessa i boendet och närmiljön . Du har externa kontakter med entreprenörer och myndigheter utifrån behov. Du utför tillsyn av lägenheternas standard och utrustar dessa så att nya boende kan erbjudas plats. Detta innefattar en del bilkörning och kan innebära tunga lyft samt andra praktiska sysslor på boendet. I uppdraget ingår även att bevaka de boendes behov av stöd och hjälp av insatser tex sjukvård. Vi söker kloka vuxna, medarbetare som vill bidra till att flyktingarna som bor hos oss, på väg till nytt boende, upplever en trygg och säker miljö.

Individuell lönesättning tillämpas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat gymnasie- eller högskoleutbildning eller har annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Arbetsuppgifterna ställer krav på personlig mognad, social kompetens och mycket god samarbetsförmåga. Som person måste du vara engagerad,lyhörd, flexibel, trygg och stabil. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med utsatta personer. Vi förutsätter att du har en kulturell ödmjukhet och har en förståelse för komplexiteten i mötet mellan olika kulturer. Vi fäster mycket stor vikt på personliga egenskaper. Goda kunskaper i Officepaketet och B-körkort är ett krav. Vi välkomnar sökande av båda könen oberoende av etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning.

Tillträde snarast efter överenskommelse .
Under förutsättning av vederbörliga beslut startar verksamheten sannolikt under november månad. Vi utför intervjuer löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Schema. Vi söker personal som arbetar dag/kväll samt natt personal. Ange i ansökan vad du är intresserad av. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2016-09-30 Anställning komma att förlängas och eventuellt bli tillsvidare.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-09
Ange följande referens när du ansöker: A510010
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulla Holmström, Utvecklare 0171-62 62 29

Facklig kontakt
Kommunal 0171-62 50 00

Företag
Enköpings kommun Vård och omsorg

Adress
Enköpings kommun Vård och omsorg
Kungsgatan 42
74580 ENKÖPING

Kontorsadress
Kungsgatan 42 74580 Enköping

Jobbnummer
2495594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Vård och omsorg: