Biträdande enhetschef/administrativ assistent

Stockholms kommun / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. I dag är vi stadens näst största stadsdelsområde med ca 125 000 invånare, och redan 2024 beräknas vi bli störst i staden. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.



Arbetsplatsbeskrivning

Avdelningen Social omsorg på Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning ansvarar för både myndighetsutövning och serviceinsatser.

Familjeenheten består idag av mottagningsgrupp, fyra utredargrupper, ett placeringsteam, två familjevårdsteam samt stadsdelens öppenvård. Till enheten hör även ett administrativt team.

Administrativa teamet stöttar medarbetare och chefer inom enheten med administration i stort som smått, bland annat fakturahantering, återsökning MIG, avtalshantering, inköp, statistik och registrering av orosanmälningar.

Publiceringsdatum
2022-07-11

Dina arbetsuppgifter
Välkommen att söka tjänst som biträdande enhetschef/administrativ assistent för vårt administrativa team!

Administrativa teamet består idag av fem erfarna och självgående administrativa assistenter, organisatoriskt placerade under enhetschef. Utifrån att erforderliga beslut fattas kommer teamet utökas med en egen biträdande enhetschef på 50% kombinerat med administrativ assistent på 50%. Det här är alltså en delad tjänst med dubbla roller.

I rollen som biträdande enhetschef kommer du ha personalansvar med lönesättning, medarbetarsamtal och rekrytering. Du kommer ingå i enhetens ledningsgrupp för att driva administrativa teamets frågor. Vidare kommer du vara samordnande och sammankallande för teamet samt driva teamets utvecklingsarbete. Du kommer vara länken till övriga administrationen i förvaltningen för samarbete i gemensamma frågor. Som biträdande enhetschef har du också ansvaret för arbetsmiljön inom gruppen.

I rollen som administrativ assistent kommer du utföra administrativa uppgifter inom ramen för teamets uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- gymnasieutbildning med inriktning administration
- minst 5 års administrativ erfarenhet
- arbetat inom offentlig sektor
- god/hög IT-mognad
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande

- ledarerfarenhet
- goda kunskaper inom området socialtjänst
- kunskap om Stockholm stads arbetssätt och rutiner
- högskoleutbildning i verksamhetsområdet
- kunskap om systemen Agresso och verksamhetssystemet Sociala system/Paraplyet

I den här, dubbla, rollen är det viktigt att du har naturliga ledaregenskaper, är en coachande och närvarande ledare som är trygg i sig själv. Vi ser gärna att du har förmågan att leda via ett inkluderande ledarskap där medarbetare växer och utvecklas. Har en hög grad av personlig mognad och tydlighet vilket kommunicerar riktning och mål för alla medarbetare.

Du är även självgående och tar ansvar för dina uppgifter samt strukturerar och driver dina processer. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och noggrann och har god förmåga att snabbt sätta dig in i administrativa processer och system. Med ett uppmärksamt och tillmötesgående bemötande är du serviceinriktad med vilja samt förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Heltid omfattar 39,5 h/vecka.

Vi erbjuder friskvårdtimme och friskvårdspeng. Vi arbetar aktivt med att skapa en god och långsiktigt hållbar arbetsmiljö där vi värdesätter medarbetarnas utveckling och kompetens. Vi arbetar utifrån vår värdegrund som innebär; delaktighet, ansvar, respekt, tydlighet och utveckling. Varje medarbetare har en individuell kompetensutvecklingsplan som samordnas och följs upp regelbundet.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut.

Urval och kallelse till intervjuer kan komma att ske löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5001".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Hägersten-Älvsjö SDF, Avdelning för social omsorg, Familjenheten

Kontakt
Ylva Firnhaber, enhetschef
08-50821263

Jobbnummer
6813292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: