Biståndshandläggare vikariat
Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem,
Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Österåker eller i
hela Sverige Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Myndighetsenheten är en del av socialförvaltningen i Salems kommun. På enheten arbetar sju handläggare fördelat på tre biståndshandläggare som främst arbetar med att bedöma bistånd utifrån Socialtjänstlagen för personer under och över 65 år. Tre biståndshandläggare som arbetar med bedömning av insatser utifrån LSS barn och vuxna samt Socialpsykiatri och en avgiftshandläggare. Samtliga handläggare utreder även färdtjänst och riksfärdtjänst. Gruppen leds av en verksamhetschef.
Publiceringsdatum2014-03-27ArbetsuppgifterVi söker en vikarierande biståndshandläggare till myndighetsenheten i Salems Kommun över vår och sommar.
Som biståndshandläggare ska du utreda, handlägga och ge förslag till beslut samt följa upp behov enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Information, rådgivning, uppföljningar och hembesök tillhör dagliga arbetsuppgifter. Du har ett nära samarbete med den enskilde, anhöriga, utförare, kollegor samt andra professioner och myndigheter.
I Salems kommun arbetar vi utifrån vår vision och våra värdeord:
Samarbete
Tillgänglighet
Engagemang
Nytänkande
Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad!
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning eller annan lämplig utbildning på högskolenivå. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, intresse för dokumentation samt god datorvana. Vi använder oss av verksamhetssystemet Treserva.
Då du kommer möta många olika människor i arbetet är det viktigt att du har god social förmåga, är flexibel och har god samarbetsförmåga.
Körkort, klass B är önskvärt.
Arbetstider och omfattningVikariat heltid Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: 2014-08-31 Vikariat under ordinarie befattningshavares frånvaro.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-17
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A383766
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristel Fischer, Tf Verksamhetschef 08-53259835
FöretagSalems kommun
AdressSalems kommun
Säby Torg 16
14480 Rönninge
Jobbnummer 1822384
Observera att sista ansökningsdag har passerat.