Biståndshandläggare, två heltidstjänster

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
2017-11-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare, två heltidstjänster" (publicerad 2017-12-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Utredningsenheten Äldre och personer med Funktionsnedsättning består idag av elva handläggare, en samordnare och en enhetschef. Tillsammans utreder och beslutar vi om samt följer upp insatser enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färdtjänst och riksfärdtjänstlagen samt bostadsanpassningslagen. Biståndshandläggarna är idag uppdelade i tre undergrupper utifrån skilda lagrum och ansvarsområden. Vi söker nu biståndshandläggare till "Handläggare somatik", då en av våra medarbetare valt att byta yrkesbana. Vi vill också förstärka enheten med ytterligare en biståndshandläggare, varför vi lyser två heltidstjänster.

Publiceringsdatum
2017-11-13

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare hos Utredningsenheten för Äldre och personer med funktionsnedsättning får du det viktiga uppdraget att arbeta med att säkerställa rättssäkerhet och delaktighet enligt utredningsmetoden IBIC (individens behov i centrum) samt möjligheten att införa och arbeta i vårt nya webbaserade verksamhetssystem Combine. Som biståndshandläggare ska du utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen och andra lagrum.Arbetsuppgifterna är i första hand att handlägga hemtjänstärenden, korttidsvistelse och SIP (samordnad individuell plan, tidigare vårdplaneringar) men kan komma att innehålla handläggning av andra områden vilka hanteras av utredningsenheten så som handläggning av särskilt boende, bostadsanpassning, färdtjänst/riksfärdtjänst, socialpsykiatri och LSS. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och har en viktig roll i samverkan med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus.

Kvalifikationer
Vi söker dig med examen från Socionomprogrammet eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av myndighetsutövning inom Socialtjänsten, körkort samt god datavana är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare, samt har kunskaper inom IBIC och ICF.
En förutsättning för att trivas och lyckas i rollen är att du är utvecklingsinriktad, kreativ, stresstålig, strukturerad samt har intresse och fallenhet för socialt arbete.
Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din yrkesroll, samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

Övrig information
Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade arbetskamrater där humor är en lika viktig ingrediens som våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar. Vi har flexsystem, extern handledning, kontinuerlig fortbildning, semesterväxling, friskvårdssubvention samt möjlighet att till viss del arbeta hemifrån.
Viss tjänstgöring kan ske under kvällar och-/eller helg.
Arbetsplatsen är belägen centralt i Flen med nära till buss- och tågstation.
En tjänst är tillsvidareanställning, och en tjänst är visstidsanställning under 2018 med möjlighet till tillsvidareanställning om erforderliga beslut fattas.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Sista ansökningsdag 171210, intervjuer sker löpande varför tjänsterna kan tillsättas innan ansökningstidens utgång. Tillträde enligt överenskommelse.

Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens Kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Rosenqvist, Enhetschef maria.rosenqvist@flen.se 0157-43 03 45
Mika Juopperi, Samordnare mika.juopperi@flen.se 0157- 43 03 56
Fackliga företrädare nås via kommunens, växel 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun
Sveavägen 1

Jobbnummer
3798206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: