Biståndshandläggare till Täby kommun

Täby Kommun / Administratörsjobb / Täby
2019-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Täby kommun" (publicerad 2024-08-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun i Täby, Stockholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Vill du göra skillnad? Just nu söker äldreomsorg myndighet en engagerad biståndshandläggare som brinner för att hjälpa äldre.

Om jobbet
Du kommer arbeta med myndighetsutövning genom att utreda, besluta och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) för personer över 65 år. Arbetet är varierande där möten med enskilda och olika aktörer såsom sjukvård och utförare varvas med utredningsarbete och dokumentation.

Äldreomsorg myndighet består av cirka 25 medarbetare, två gruppledare och en enhetschef och är en del av avdelning äldreomsorg. På myndigheten finns även boendesamordnare och handläggare för avgifter, bostadsanpassning och uppsökande verksamhet.

Vi är en positiv och engagerad arbetsgrupp som kontinuerligt arbetar med utvecklingsfrågor. Här har vi fokus på små arbetsgrupper med nära ledarskap. Vi sitter i nya moderna aktivitetsbaserade lokaler vid Täby centrum.

Vem är du?
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Arbetslivserfarenhet av biståndshandläggning är meriterande.Som person är du stabil och har ett hänsynsfullt förhållningssätt. Du är van att samverka med olika aktörer och är strukturerad. Vidare är du skicklig på att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Täby kommun erbjuder
Vi erbjuder dig ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete där du är med och gör skillnad i människors liv.

Våra medarbetares hälsa är viktig för oss och vi arbetar aktivt med att skapa hälsofrämjande arbetsplatser där man kan växa i en bra balans mellan arbete och fritid. Vi satsar på kompetensutveckling och månar om att våra medarbetare är rätt rustade för sitt arbete.

På vår hemsida www.taby.se kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun.

Publiceringsdatum
2019-03-06

Övrig information
Låter det intressant? Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen "Ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 27 mars 2019. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där tillsättning sker enligt överenskommelse.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om Täby kommun
Täby kommun är en av Stockholmregionens snabbast växande kommuner, nära både centrala Stockholm och Arlanda. Inom tio år har Täby vuxit från dagens drygt 70 000 invånare till 90 000 och år 2040 beräknas finnas 20 000 nya arbetstillfällen. Just nu förbättras kollektivtrafiken och vägarna, på sikt kommer Roslagsbanan att förlängas till city via Odenplan. Hög kvalité i välfärden och möjlighet för invånare att välja bland annat skola och omsorg är en del av kommunens signum. Vi hoppas att du vill vara en del av den utvecklingen!

Social omsorg är ett av Täby kommuns verksamhetsområden. Här ger vi stöd och service till Täbyborna inom områdena äldreomsorg, individ- och familjeomsorg och funktionsnedsättning.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Elwinger, Enhetschef malin.elwinger@taby.se 08-555 590 00
Frida Malm, Gruppledare frida.malm@taby.se 08-555 590 00
Tony Kjällberg, Facklig representant SSR tony.kjallberg@taby.se 08-555 590 00

Företag
Täby kommun

Adress
Täby kommun
183 80
18380 Täby

Kontorsadress
Esplanaden 3
Täby

Jobbnummer
4652267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun: