Biståndshandläggare till Beställarenheten

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
2015-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare till Beställarenheten" (publicerad 2015-09-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Krokoms kommun är mer än en vacker glesbygdskommun i Jämtland. Här växer framtidstron och befolkningen ökar tack vare att människor både flyttar hit och vill stanna kvar. Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden.

Till Beställarenheten söker vi nu 1-2 biståndshandläggare.

Äldreomsorgen i Krokoms kommun utförs till stor del av kommunen. Kommunens särskilda boenden är Blomstergården, Orion, Hällebo och Solbacka i Föllinge som drivs av Förenade Care. Därutöver finns två kooperativ Hotagsfjärden och Stårågården i norra delarna av kommunen. Lag om valfrihet tillämpas i kommun, vilket innebär att hemtjänsten har både kommunal och privata utförare.

I Krokoms kommun är heltid en rättighet och deltid en möjlighet. Det innebär att du anställs på heltid men har en möjlighet att önska en lägre sysselsättningsgrad.

Publiceringsdatum
2015-04-20

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att handlägga och fatta beslut enligt socialtjänstlagen inom vård- och omsorg. Det innebär att möta personer som ansökt om hjälp och stöd och därefter utreda och bedöma vilka insatser personen har rätt till.

I arbetet samverkar du med olika aktörer som till exempel anhöriga, äldreomsorgens verksamheter och länssjukvården.

Kvalifikationskrav

Vi söker dig som har socionomutbildning med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller annan lämplig högskoleutbildning såsom sociala omsorgslinjen samt har erfarenhet av biståndshandläggning under minst ett halvår.

Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga samt ställer höga krav på ett gott bemötande och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Erfarenhet av handläggning utifrån LSS är meriterande.

Körkort är ett krav för tjänsten.

Upplysningar

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 2015-05-04

Kontakt
Marie Hermansson
Beställarenhetschef
0640 16507
marie.hermansson@krokom.se

Marie Lindgren
LSS-handläggare
0640 168 01
marie.lindgren@krokom.se

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0640 161 00

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-04
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0640-161 00

Jobbnummer
2255447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: