Biståndshandläggare sommarvikariat!

Höganäs kommun Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Höganäs
2025-02-26


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs

I Höganäs kommunkoncern smälter lokal passion samman med en utmanande attityd som säger "vi kör". Nu är vi på jakt efter fler hjärtliga samhällsbyggare som brinner för att göra vardagen för kommunens invånare lite bättre, varje dag. Hos oss i Höganäs kommer du inte bara att skapa mening utan också leverera verklig nytta till samhället.

Socialförvaltningen arbetar aktivt för att vara där för de som behöver lite extra stöd och hjälp när livet är som mest utmanande. Oavsett om det handlar om barn, tonåringar eller vuxna, är socialförvaltningen där för att göra livets sociala berg-och-dalbana lite lättare att åka på. Är du redo för att varje arbetsdag blir ett nytt kapitel av människors egna resor mot självständighet? Då är det hos oss du ska vara!

Publiceringsdatum
2025-02-26

Arbetsuppgifter
Enheten för omsorg och funktionsstöd söker dig som är intresserad av ett viktigt och

spännande sommarvikariat!

Arbetet som handläggare innebär myndighetsutövning och

förutsätter att du är noggrann och strukturerad. I arbetsuppgifterna ingår att

informera, utreda, bedöma behov, fatta beslut om insatser samt följa upp beslut enligt

Socialtjänstlagen. Du kommer att ha mycket kontakt med omsorgstagare och

samarbeta med utförare, kollegor, anhöriga/företrädare samt andra aktörer inom

verksamhetsområdet. Hos oss kommer du att ingå i ett team med erfarna kollegor och

närvarande chef som stöd.

På enheten har vi ett gemensamt ansvar för att utveckla vår verksamhet genom

uppsatta mål med fokus på proaktivt arbete och digitalt först, bidrar till en god

arbetsmiljö samt har omsorgstagaren i centrum. Kommunikation och koncerntanke

återspeglas alltid i vårt arbete.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som tycker om att arbeta

självständigt såväl som i team och gillar att dela med dig av din kunskap. För att trivas

i rollen bör du ha fallenhet för att bygga relationer då du kommer att ha många olika

kontakter, både internt och externt. Vi önskar att du som söker är nyfiken, kreativ och

gillar utveckling. Rollen kräver att du har ett strukturerat arbetssätt samt god

prioriteringsförmåga. Du arbetar rättssäkert och har en mycket god kommunikativ

förmåga i så väl tal som skrift.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller är i slutet av dina socionomstudier alternativt har examen från annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten kräver att du innehar B-körkort samt kör bil.

ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C238015".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Höganäs kommun (org.nr 212000-1165)

Arbetsplats
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Anna-Carin Paulsson
anna-carin.paulsson@hoganas.se
042-337132

Jobbnummer
9187967

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen: