Biståndshandläggare LSS

Ljungby Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen i Ljungby

Ljungby kommun är kommunens största arbetsgivare med över 2 600 medarbetare inom ett hundratal olika yrken. Ljungby kommun är en levande och framåtsträvande arbetsgivare. Som medarbetare får du både ge och ta, och din insats är till nytta för vårt samhälle och våra medborgare. Vi satsar på kompetensutveckling, en god hälsa och arbetsglädje, för vi tror att det är nyckeln till en framgångsrik och effektiv kommunal verksamhet. Våra riktlinjer och visioner ligger till grund för vår verksamhet och vi vill tillvarata dina idéer och ambitioner. Ljungby kommun arbetar aktivt med en god hälsa för dig som medarbetare och rökfri arbetstid är en självklarhet för oss. Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb

Välkommen till Ljungby kommun - tillsammans bygger vi morgondagens samhälle!

Publiceringsdatum
2015-12-23

Arbetsuppgifter
Är du vår nya biståndshandläggare?

Som biståndshandläggare tillhör du individ- och familjeomsorgens vuxensektion. I tjänsten ingår både handläggning inom OF (omsorgen om personer med funktionsnedsättning) samt inom äldreomsorgen. Du kommer att tillhöra arbetsgruppen som jobbar med OF. Arbetsuppgifterna består i att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) utifrån den enskildes ansökan om bistånd för personer från 18 år och uppåt. Andra arbetsuppgifter är att följa upp och ompröva beviljade insatser tillsammans med den enskilde, dennes företrädare, utförare samt andra professioner runt brukaren.

En viktig del i arbetet är att samverka med kollegor inom samsjuklighet och ekonomiskt bistånd. Även externa kontakter såsom landsting, försäkringskassa, arbetsförmedling m.fl är viktiga samarbetspartners.

Vi har en spännande arbetsplats att erbjuda där vi samverkar med andra aktörer både externt och internt. Vi arbetar utifrån Lean, som är en filosofi och ett förhållningssätt för vårt långsiktiga arbete med ständiga förbättringar. I arbetet ingår extern handledning. Vi använder oss av MI (motiverande intervju).

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Vi vill att du är positiv och nyfiken på människor. Du ska ha lätt för att samarbeta samt har förmågan att arbeta utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. För en jämnare könsfördelning i arbetsgruppen ser vi gärna manliga sökanden.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-24
Ange följande referens när du ansöker: A530709
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Svensson, Sektionschef 0372-78 96 11 per.svensson@ljungby.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0372-78 90 00

Företag
Ljungby kommun, Socialförvaltningen

Adress
Ljungby kommun, Socialförvaltningen
Ljungby
34183 Ljungby

Kontorsadress
Olofsgatan 9 34183 Ljungby

Jobbnummer
2593108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen: