Biståndshandläggare inom LSS

Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning i Västerås

Värnar du om individer med funktionsnedsättning och vill ge dem en så bra tillvaro som möjligt? Här får du arbeta nära individen i en roll som har stor betydelse. Sök till oss på Biståndsenheten.

Biståndsenheten funktionsnedsättning med fokus på LSS har nyligen blivit en egen enhet. En förändring som bland annat ger bättre förutsättningar för ett ännu närmare ledarskap. Vårt team som arbetar mot vuxna består av sex biståndshandläggare och en teamledare. För oss är det viktigt att stötta varandra i arbetet och jobba mot samma målbild av hög kvalitet. Vår teamledare ger dig stöd och vägledning i vardagen och i mer komplexa bedömningar. Du kommer även erbjudas en strukturerad introduktion och fortlöpande extern handledning. Vi har alltid klientens bästa som främsta prioritet och arbetar lösningsfokuserat genom att verkar för att lyfta det som fungerar och göra mer av det.

Tre ord som genomsyrar vår arbetsplats är framåt, nära, tillsammans. Vi visar mod och handlingskraft i våra uppdrag, vi lyssnar och samarbetar och vi är kollegor som bryr oss om varandra. Vi vågar testa nya lösningar och vi är stolta över att varje dag göra skillnad i människors liv!

Biståndsenheten ingår i sociala nämndernas förvaltning. Läs gärna mer om förvaltningen här: www.vasteras.se/socialanämndernasforvaltning.
Följ gärna Sociala nämndernas förvaltning på Instagram: https://www.instagram.com/snfvasteras/


Publiceringsdatum
2018-09-26

Arbetsuppgifter
Du möter vuxna personer som har olika former av funktionsnedsättning som kan vara fysiska och psykiska. Som biståndshandläggare har du uppgiften att se till att de får stödet som de har rätt till. Det gör du genom att utreda behovet genom samtal med individen och andra viktiga personer i deras närhet. Du beslutar om relevant insats som kan vara personlig assistans, bostad med särskild service eller ledsagarservice. Vid uppföljning av dessa LSS-insatser har du möjligheten att utvärdera om det är rätt hjälp och därefter göra eventuella förändringar.

Vi är en enhet som eftersträvar bästa kvalitet och det handlar om att vårt arbete ska vara rättsäkert och individen ska känna en hög grad av delaktighet. Du är en viktig pusselbit i vårt kvalitetsarbete. Du vill påverka och arbeta tillsammans med dina kollegor för att hela tiden behålla ett perspektiv som fokuserar på att utveckla verksamheten och höja kvaliteten.


Kvalifikationer
Du har en genuin vilja av att göra nytta för just denna målgrupp kombinerat med en förståelse för ramarna inom myndighetsutövning och LSS. I mötet med individen har du en förmåga att skapa samförstånd genom tydlighet och transparens. Du trivs med att dokumentera och vet med fördel hur dokumentationssystem fungerar. Du är socionom eller beteendevetare med socialrätt eller har annan passande examen. Kanske är du nyutexaminerad eller har erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS/SoL och denna målgrupp.

Vi vill ge dig möjlighet att ut¬vecklas på jobbet och samtidigt ha en god balans mellan arbete och fritid. Därför erbjuder vi dig som medarbetare hos oss:

• En mentor som stöttar och vägleder dig i din nya roll.
• Ett utbildningspaket, för att du ska känna dig trygg i dina arbetsuppgifter och hela tiden kunna kompetensutvecklas.
• Flextid som gör att du kan styra din arbetstid.
• Möjlighet att själv välja din tjänstgöringsgrad. Du får årsvis önska om att gå upp eller ner i tid.
• Semesterväxling. Det innebär att du kan byta ditt semesterdagstillägg mot extra semesterdagar.
• Föräldrapenningstillägg som motsvarar tio procent av lönebortfallet under delar av föräldraledigheten.
• Ett årligt friskvårdsbidrag.
• Förmånsdator och -cykel.

I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras.

Din ansökan är varmt välkommen!

ÖVRIGT
Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och välfungerande stad där framtidstro står i centrum. Tillsammans bidrar vi till välfärden och gör skillnad varje dag. I Västerås stad strävar vi efter att varje dag leva upp till vår värdegrund "Alltid bästa möjliga möte". Vi vill ha en sammansättning av medarbetare som speglar mångfalden i vårt samhälle. Det tror vi är viktigt för att få en stolt och välfungerande stad.

Funderar du på att flytta till Västerås? Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd medflyttarakademin kan ge dig och din respektive vid en eventuell flytt.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. Västerås stad arbetar bland annat för att alla våra tillsvidareanställda medarbetare ska få möjligheten att önska tjänstgöringsgrad.

Läs mer om oss som arbetsgivare och våra olika yrken: www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 2018/00673
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-konsult Mika Eriksson 021-39 10 69
Enhetschef Agneta Parskog Lundin 021-39 43 92
Ambassadör SNF Linn Björkas 021-39 22 88

Företag
Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning

Adress
Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning
Västerås
72187 VÄSTERÅS

Kontorsadress
72187

Jobbnummer
4369535

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad, Sociala nämndernas förvaltning: