Biståndshandläggare inom funktionshinderomsorg vikariat
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.
Publiceringsdatum2024-09-04BeskrivningEnheten Myndighet inom omsorgsförvaltningen består av enhetschef, samordnare, biståndshandläggare inom äldreomsorg respektive funktionshinderomsorg samt avgiftshandläggare.
Enheten har from september 2024 förstärks med ytterligare en enhetschef som ansvarar för biståndshandläggare funktionshinderomsorg och avgifter. Organisationen möjliggör en utvecklande arbetsplats där du har nära tillgång till både chef och samordnare för att få stöd och handledning i din nya tjänst. Vi har våra kontor i ljusa och fräscha lokaler på Expo-området i Värnamo. I samma fastighet finns också några av våra närmsta samverkanspartners: Förebyggande samt Vård och Rehab. Vi söker nu dig som vill prova på att arbeta som vikarierande biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Inriktningen för tjänsten är LSS-handläggning.
Hos oss får du vara del av en grupp med stort engagemang och som arbetar tillsammans för verksamhetens utveckling. Vi arbetar utifrån arbetssättet Individens behov i centrum (IBIC) och använder verksamhetssystemet Combine.
Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS: Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan.
Välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifterSom biståndshandläggare inom funktionshinderomsorg handlägger du ärenden enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du utreder, bedömer behov och fattar beslut om insatser till personer med fysiska, psykiska, kognitiva och/eller intellektuella funktionsnedsättningar samt följer upp beslutade insatser. Arbetet innebär många kontakter med brukare, deras anhöriga och ställföreträdare/ombud och samverkan med verkställare och andra samarbetspartners, såväl interna som externa. Tillsammans med dina kollegor på enheten arbetar du för ett gott arbetsklimat och för att säkerställa rättssäkerheten.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från Socionomprogrammet, Sociala omsorgsprogrammet eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har kunskap om för området gällande lagstiftningar, förordningar och föreskrifter samt om handläggning och dokumentation inom socialtjänstens område. För att klara uppdraget krävs förmåga att inhämta uppgifter, sammanställa, analysera och utvärdera olika handlingsalternativ för att kunna göra bedömningar som leder till välmotiverade beslut. Som person behöver du vara trygg i dig själv, ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du ska kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt vilket också kräver att du är flexibel. Eftersom arbetet innebär många kontakter med olika samarbetspartners behöver du vara relationsskapande och lyhörd. Du behöver kunna uttrycka dig väl i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt, och kunna anpassa din kommunikation till den du har kontakt med. Om du har erfarenhet av verksamhetssystemen Combine, Cosmic Link eller arbetssättet IBIC är detta meriterande, liksom erfarenhet av handläggning enligt SoL och LSS. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
AnställningsvillkorB-körkort erfordras.
Kommungemensam riktlinje medger sporadiskt distansarbete upp till två dagar/vecka om verksamheten tillåter. Distansarbetsavtal upp till 50 % av arbetstiden kan vara möjligt vid längre pendlingsavstånd.
Urval och intervjuer kan ske löpande under rekryteringstiden.
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat t.o.m. 2025-05-31 med möjlighet till förlängning.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/377".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Omsorgsförvaltningen, Myndighet och funktionshinderomsorg, Emilia Roholt
Kontakt Enhetschef Emma Abrahamsson,
0370-377386 Jobbnummer 8880286
Observera att sista ansökningsdag har passerat.