Biståndshandläggare

Bodens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bodens kommun, Socialförvaltningen i Boden

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!

Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.

Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.

Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.

Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden

Publiceringsdatum
2024-10-01

Arbetsuppgifter
Handläggning/myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning och delegation. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda, bedöma och besluta om bistånd enligt socialtjänstlagen inom verksamhetsområdena hemtjänst och äldreboende.

Kvalifikationer
Socionom eller högskoleutbildning med inriktning social omsorg eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete är en merit. Körkort erfordras.

Egenskaper vi söker hos dig:

Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, muntligt såväl som skriftligt. Din samarbetsförmåga är god, du har ett lyhört förhållningssätt och kommunicerar tydligt såväl som pedagogiskt. I myndighetsrollen krävs en god förmåga att kunna göra objektiva och sakliga bedömningar samt att fatta tydliga beslut i enlighet med gällande regelverk och rättspraxis.

Social kompetens och empatisk förmåga.
Ansvarstagande och flexibel.
God samarbetsförmåga.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.

Följ oss gärna på Facebook och Instagram

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C211555".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bodens Kommun (org.nr 212000-2767)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bodens kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef Biståndsenheten
Anna-Stina Strömberg
0921-629 36

Jobbnummer
8931010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bodens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bodens kommun, Socialförvaltningen: