Biståndshandläggare
Norsjö kommun / Administratörsjobb / Norsjö
2023-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2024-04-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norsjö,
Malå,
Lycksele,
Skellefteå,
Arvidsjaur eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö,
Skellefteå eller i
hela Sverige Norsjö kommun
Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll.
Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världens bästa vardag!
Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.
Din nya arbetsplats
Individ- och familjeomsorgen i Norsjö är en liten enhet som värnar om ett gott arbetsklimat och prioriterar arbetsmiljöarbetet.
Vi sitter samlat i en korridor och det är alltid nära att få stöd av en kollega. Arbetsgruppen omfattar socialsekreterare, biståndshandläggare SoL/LSS, verkställighet, utvecklingsledare och IFO-chef.
Publiceringsdatum2023-02-24Dina arbetsuppgifterSom biståndshandläggare inom SoL och LSS ansvarar du för biståndsbedömning inom äldreomsorg och funktionsnedsättning enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
KvalifikationerDu har stort engagemang, är initiativrik, utåtriktad, flexibel och ansvarsfull samt har lätt för att samarbeta både internt och externt. Vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, att du kan arbeta självständigt samt att du har förmåga att ställa om vid mer prioriterade uppgifter.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, dokumentations- och datorvana.
Socionomexamen och B-körkort är ett krav.
Bra att veta
Vid heltidsarbete finns möjlighet att jobba hemifrån två dagar per vecka.
Du är varmt välkommen att ta kontakt med oss om du vill veta mer om tjänsten. Kontaktuppgifter finner du nedan. Intervjuer och anställning kan ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
För att enklare kunna rekrytera och även behålla personal har kommunfullmäktige beslutat om en satsning på vissa särskilda omsorgsyrken som kräver en högskoleexamen om minst 180 hp. Satsningen är i form av bonustrappor för den som tillsvidareanställs i Norsjö kommun, för den som utbildar sig och anställs, samt för den som väljer att flytta till kommunen. Läs mer om satsningen genom att besöka denna länk:
https://www.norsjo.se/omsorg-och-hjalp/satsning-pa-hogskoleutbildad-personal/Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/24".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norsjö kommun (org.nr 212000-2858)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Omsorg, Individ- och familjeomsorg
Kontakt Jens Lidberg, IFO-chef
0918-14126 Jobbnummer 7485308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.