Biståndshandläggare

Norsjö kommun / Administratörsjobb / Norsjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norsjö, Malå, Lycksele, Skellefteå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö, Skellefteå eller i hela Sverige

Norsjö kommun

Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll.

Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vår vision är att tillsammans skapa världens bästa vardag.

Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.

Din nya arbetsplats
Individ- och familjeomsorgen i Norsjö är en liten enhet som värnar om ett gott arbetsklimat och prioriterar arbetsmiljöarbetet.

Vi sitter samlat i en korridor och det är alltid nära att få stöd av en kollega. Arbetsgruppen omfattar socialsekreterare, biståndshandläggare SoL/LSS, verkställighet, utvecklingsledare och IFO-chef.

Publiceringsdatum
2024-04-03

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare inom SoL ansvarar du för biståndsbedömning inom äldreomsorg och funktionsnedsättning enligt Socialtjänstlagen (SoL). Du har ett nära samarbete med två andra biståndsbedömare varav en främst jobbar med bistånd under 65 år och LSS.

Kvalifikationer
Du har stort engagemang, är initiativrik, utåtriktad, flexibel och ansvarsfull samt har lätt för att samarbeta både internt och externt. Vi förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, att du kan arbeta självständigt samt att du har förmåga att ställa om vid mer prioriterade uppgifter.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, dokumentations- och datorvana.

Socionomexamen eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är ett krav.

Bra att veta
Vid heltidsarbete finns möjlighet att jobba hemifrån två dagar per vecka.

Du är varmt välkommen att ta kontakt med oss om du vill veta mer om tjänsten. Kontaktuppgifter finner du nedan.

För att enklare kunna rekrytera och även behålla personal har kommunfullmäktige beslutat om en satsning på vissa särskilda omsorgsyrken som kräver en högskoleexamen om minst 180 hp. Satsningen är i form av bonustrappor för den som tillsvidareanställs i Norsjö kommun, för den som utbildar sig och anställs, samt för den som väljer att flytta till kommunen. Läs mer om satsningen genom att besöka denna länk:
https://www.norsjo.se/omsorg-och-hjalp/satsning-pa-hogskoleutbildad-personal/

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norsjö kommun (org.nr 212000-2858)

Arbetsplats
Omsorg, Individ- och familjeomsorg

Kontakt
Jens Lidberg, IFO-chef
Nåsviakommunensväxel,0918-14000

Jobbnummer
8582214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norsjö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norsjö kommun: