Biståndshandläggare
Gnesta kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Gnesta
2020-07-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2023-02-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gnesta,
Nykvarn,
Trosa,
Södertälje,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen i Gnesta Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa.
Gnesta ligger i Sörmland en dryg halvtimme med tåg från Stockholm central. Vi är drygt 11 000 invånare och har ca 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet.
Du är varmt välkommen att bli en av oss.
På enheten Administration och bistånd finns, förutom teamet för myndighetsutövning, team för IT-frågor och systemadministration, kvalitetsteam samt ytterligare funktioner inom anhörigstöd, frivilligverksamhet, aktivitetssamordning, folkhälsa och våld i nära relationer.
Teamet för myndighetsutövning består av biståndshandläggare för äldre, personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri och LSS samt handläggare för avgifter, färdtjänst, riksfärdtjänst och bostadsanpassning.
Publiceringsdatum2020-07-22ArbetsuppgifterGnesta kommun söker en biståndshanläggare med inrikting mot SoL och socialpsykiatri.
I din roll som biståndshandläggare gör du kvalificerade utredningar, fattar beslut och följer upp insatser enligt gällande lagstiftning. Hos oss får du möjlighet att bidra till vårt pågående utvecklingsarbete. Du tänker på socialtjänsten i ett helhetsperspektiv och du stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra vår verksamhet.
Det är viktigt att du har förmåga att sätta individen i fokus, även när det är många inblandade kring den enskilde. Du dokumenterar främst i Treserva samt Prator vid planering för hemgång från sjukhus och vid upprättande av SIP (samordnad individuell plan).
Du arbetar nära dina kollegor och har god tillgång till arbetsledning och stöd. Teamet för myndighetsutövning har enhetsmöte en gång i veckan för att bolla ärenden och få hjälp att komma vidare. Vi värdesätter samverkan och högt i tak på vår arbetsplats och vi är måna om vår gemensamma arbetsmiljö.
Kvalifikationer• Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren.
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Erfarenhet av målgruppen personer inom socialpsykiatri, samt kunskaper kring relaterade diagnoser
• Körkort
Rollen ställer krav på att du är såväl strukturerad som flexibel och att du är van att arbeta självständigt och handla i enlighet med fattade beslut.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGnesta kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A966772".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gnesta kommun (org.nr 212000-2965),
https://www.gnesta.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Gnesta kommun, Socialförvaltningen
Jobbnummer 5301733
Observera att sista ansökningsdag har passerat.