Biståndshandläggare
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg / Administratörsjobb / Strängnäs
2016-11-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2018-07-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg i Strängnäs Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!
Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.
Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
Vår verksamhetsstrategi Brobygget skapar förutsättningar för att använda alla medarbetares kunskaper i utvecklingen av våra verksamheter. För medarbetare i Strängnäs kommun ingår ett aktivt deltagande i det kommunövergripande förbättringsarbetet.
Verksamheten Myndighet och bistånd ansvarar för utredning, bedömning, beslut och uppföljning enligt gällande lagstiftning samt kommunala riktlinjer. Strängnäs kommun tillämpar lagen om valfrihet (LOV) inom hemtjänstens område. I dagsläget finns avtal med 6 privata utförare.
Vi möter våra medborgare med adekvat information, gör kvalitativa utredningar och bedömningar samt fattar rättsäkra beslut. Vi arbetar utifrån ett nära chefs- och ledarskap och vi visar engagemang, uppnår resultat, främjar länkande och bidrar till utveckling.
Idag är vi 13 medarbetare. Vi arbetar med biståndsbedömningar enligt socialtjänstlagen inom verksamhetsområdena äldreomsorgen och funktionsnedsättning varav tre arbetar i ett vårdplaneringsteam. Två medarbetare utreder och beslutar om avgifter.
Välkommen till vårt gäng med kompetenta och engagerade medarbetare!
Publiceringsdatum2016-11-02ArbetsuppgifterMed utgångspunkt i socialtjänstlagen kommer du att utreda och ta beslut om bistånd inom äldreomsorgs- och funktionsnedsättningsområdet.
Du förväntas också att delta i utvecklingsarbete, ge förslag på förbättringar och att förenkla arbetsuppgifter.
KvalifikationerKravprofil:
• Socionomexamen
• Erfarenhet av arbete med målgruppen äldre och/eller personer med funktionsnedsättning
Erfarenhet av handläggning av och dokumentation enligt socialtjänstlagen
• God datavana
• B-körkort för bil med manuell växellåda
• Personliga egenskaper: Serviceinriktad, självgående, ansvarstagande, noggrann, god samarbetsförmåga
Meriterande:
• Utbildning i samtalsmetodik
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: snarast, enligt överenskommelse , upphör: 2017-08-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-16
Ange följande referens när du ansöker: 505/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngmarie Jüring 015229129
Lina Svensson 0152 291 64
FöretagSträngnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg
AdressSträngnäs kommun, Myndighet och bistånd/Äldreomsorg
Nygatan 10
64580 Strängnäs
KontorsadressNygatan 10 Strängnäs
Jobbnummer 3130390
Observera att sista ansökningsdag har passerat.