Biståndshandläggare

Östhammar kommun, Socialförvaltningen, vård och omsorg / Administratörsjobb / Östhammar
2016-02-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2017-07-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Östhammar, Uppsala, Heby, Tierp, Sala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östhammar kommun, Socialförvaltningen, vård och omsorg i Östhammar

Östhammars kommun ska vara en kommun där stöd- och omsorgsverksamheten utgår från individens behov och värdighet samt där invånare upplever att de får ett gott bemötande och hög tillgänglighet. Vi vill dessutom vara en attraktiv arbetsgivare, både för existerande och framtida medarbetare. Vill du bli en av oss?

Publiceringsdatum
2016-02-09

Arbetsuppgifter
Biståndsenheten handlägger ansökningar om stöd, bland annat möjlighet att få hemtjänst, plats på särskilt boende, och annat stöd i hemmet. Som biståndshandläggare utgår du från Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

Vår biståndsenhet består av en ansvarig områdeschef och biståndshandläggare.
Som biståndshandläggare hos oss får du jobba mot ett verksamhetsområde inom vård och omsorg. Här har du ett nära samarbete med enhetschefer och legitimerad personal i frågor som rör individers behov av stöd.

Du får i huvudsak utreda, bedöma och fatta beslut utifrån ansökningar om stöd. Du får även medverka i planering och uppföljning av beslutade insatser samt samarbeta med berörda myndigheter.

Hos oss är det självklart att du även är med och bidrar till vårt gemensamma arbete för utveckling, förbättring och förtydligande av myndighetsutövningen. Just nu pågår flera utvecklingsinsatser, bland annat Äldres Behov i Centrum (ÄBIC) och nya riktlinjer för biståndsbedömning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning motsvarande socionomexamen, gärna med inriktning äldreomsorg eller funktionsnedsättning. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare enligt gällande lagstiftning. Goda datakunskaper och körkort är nödvändigt för att kunna utföra arbetet.

Som person är du en duktig samarbetspartner och kommunikatör med förmåga att skapa förtroende hos både interna och externa parter, så som kunder, anhöriga och andra myndigheter. Du har förmåga att driva flera komplexa utredningar samtidigt och du är flexibel i din planering. Ditt arbetssätt präglas av engagemang, drivkraft och förmåga till eget ansvar.

För att trivas hos oss och för att komplettera vår arbetsgrupp lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper i vårt urval.

Du kommer att trivas hos oss om du är en lagspelare och delar våra värderingar engagemang, ansvar, öppenhet och tillsammans. Du har god samarbetsförmåga, är empatisk och lyhörd i möten med kunder och kollegor, och ser möjligheter istället för hinder.

ÖVRIGT
När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan, märkt med referensnummer till:

Östhammars kommun
Personalkontoret
Box 66
742 21 Östhammar

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-25
Ange följande referens när du ansöker: KS-2016-124
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Molarin, Områdeschef 0173-862 10

Facklig kontakt
Vision 0173-861 10

Företag
Östhammar kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg

Adress
Östhammar kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg
Box 66
74221 Östhammar

Kontorsadress
Box 66 74221 Östhammar

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2661731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östhammar kommun, Socialförvaltningen, vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östhammar kommun, Socialförvaltningen, vård och omsorg: