Biståndshandläggare 100%
Strängnäs kommun, Biståndshandläggning / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Biståndshandläggning i Strängnäs Strängnäs kommun är en dynamisk idyll mitt i den expansiva Mälardalen. Här förenas småstadens charm och personlighet med närheten till storstadens utbud. Kommunens 32 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs och Åkers styckebruk, var och en med sin rika historia och unika karaktär, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär.
Publiceringsdatum2011-11-21ArbetsuppgifterVi söker en biståndshandläggare, 100 %, till enheten för biståndshandläggning, verksamhetsområde vård- och omsorg.
Arbetsuppgifterna innebär företrädesvis myndighetsutövning inom äldre- och handikappomsorgens verksamhetsområden samt färdtjänst och riksfärdtjänst. Enheten har som uppgift att ansvara för utredning, bedömning och beslut enligt gällande lagstiftning (socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färdtjänstlagen och riksfärdtjänstlagen) och kommunala riktlinjer. Enheten ansvarar också för tillämpningen av avgiftssystemet inom verksamhetsområdet.
Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består huvudsakligen i att utreda insatsbehov, medverka i planering och uppföljning av beslutade insatser, samt att samarbeta med utförare och berörda myndigheter.
Strängnäs kommun är en värdegrundsstyrd organisation med utgångspunkt från det politiska beslutet att implementera leanfilosofin i hela den kommunala organisationen. Arbetsuppgifterna består därmed också av att arbeta med ständiga förbättringar.
Under 2012 har vi flera spännande utmaningar framför oss. Bland annat ska valfrihetssystemet (LOV) införas inom hemtjänstens område och ett nytt IT-stöd, Treserva, ska implementeras.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har högskole- eller universitetsexamen från sociala omsorgsprogrammet, socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
• har bred erfarenhet från myndighetsutövning inom området vård- och omsorg
• goda kunskaper gällande lagstiftning inom området.
• har kunskap om avgifter och färdtjänst/riksfärdtjänst
• har god social kompetens, lätt för att arbeta i team men också förmåga att arbeta självständigt
• har empatisk förmåga och lätt för att kommunicera med omsorgstagare, anhöriga och medarbetare
• har god förmåga att formulera dig tydligt i skrift
• är kreativ, flexibel och kan bidra till att utveckla arbetsformer
Ditt arbetssätt präglas av engagemang, drivkraft och med förmåga att ta eget ansvar.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
KörkortskravKänns detta intressant - Välkommen att söka tjänsten! Vi vill ha din ansökan, med meritförteckning och ett personligt brev.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde i början av februari
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-07
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen
Ange följande referens när du ansöker: 323/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Jäderlund, 0152-29584
Facklig kontaktInger Jansson, 0152-29191
Jonny Somogyi, 0152-29192
FöretagSträngnäs kommun, Biståndshandläggning
AdressSträngnäs kommun, Biståndshandläggning
64580 STRÄNGNÄS
Jobbnummer 1084780
Observera att sista ansökningsdag har passerat.