Biståndschef - Myndighetsenheten, Omvårdnad Gävle

Gävle kommun, Omvårdnad Gävle / Sjukvårdschefsjobb / Gävle
2015-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndschef - Myndighetsenheten, Omvårdnad Gävle" (publicerad 2016-02-24) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Omvårdnad Gävle i Gävle

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

Vi gör Gävle bättre för äldre och personer med funktionsnedsättning. Tillsammans med 2 000 arbetskamrater ger du stöd och omsorg i olika
livssituationer, det vi gör har betydelse för människor varje dag. Omvårdnad Gävle erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt.

Inom myndighetsenheten finns Biståndsenheten SoL och Biståndsenheten SoL/LSS, samt handläggare med samordnande uppdrag.

Inom myndighetsenheten arbetar förutom handläggare inom Sol, Lss, två biståndschefer, medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS), nutritionsansvarig dietist (NAD) samt socialt ansvarig samordnare (SAS), boendesamordnare och avgiftshandläggare. Myndighetsenheten leds av myndighetschef.

Publiceringsdatum
2015-12-15

Arbetsuppgifter
Som biståndschef ansvarar du för att i det dagliga arbetet leda handläggare i den beslutsfattande processen för beslut utifrån SOL. Du är direkt underställd myndighetschef och ingår i myndighetsenhetens ledningsgrupp.

Du har ett övergripande ansvar för personal, verksamhet och ekonomi på biståndsenheten.
Vi förväntar oss att du bidrar med ett ledarskap som är tydligt, uppgiftsorienterat och inbjuder till delaktighet och inflytande.

Du förväntas aktivt driva processer framåt och ta de initiativ som behövs för att bidra till att utveckling utifrån reella behov sker. Du blir en nyckelperson i arbetet med att implementera det nya arbetssättet utifrån modellen Individens behov i centrum, IBIC.

En viktig del i ditt uppdrag är att skapa effektiva och kvalitativa former för samverkan med alla berörda aktörer.

Kvalitet, bemötande och samarbete är de viktigaste framgångsfaktorerna i vår gemensamma värdegrund. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med kunder, anhöriga och varandra.

Kvalifikationer
Du har akademisk examen, exempelvis socionom/socialomsorg eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Vi vill att du har flerårig erfarenhet från arbetsledning, gärna där myndighetsutövning har varit en naturlig del av arbetet. Du har goda kunskaper om lagstiftningen inom området och erfarenhet av ekonomi- och personalfrågor.

Du är en trygg och modig ledare med driv och uthållighet som bidrar till utveckling.
Du får dina medarbetare att växa genom din förmåga att utveckla, entusiasmera, stödja och följa upp medarbetarnas och verksamhetens resultat.

Du tycker om att arbeta processinriktat och i team med dina medarbetare och organiserar, strukturerar och förankrar det ständigt pågående utvecklingsarbetet.

Du har lätt för att fatta beslut och du är bra på att genomföra besluten inom given ram och tid. Du skapar och upprätthåller förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter och når framgång genom samsyn och samverkan.

Kundfokus, utifrån ett helhetsperspektiv, är en självklarhet för dig!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-08
Ange följande referens när du ansöker: OMV 59/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Skoog, Myndighetschef 026-17 82 82 katarina.skoog@gavle.se

Facklig kontakt
Solveig Sigfridsson, Vision 026-17 87 85
Anna Rosshagen, SACO 070-082 66 28
Maria Andersson, Vårdförbundet 026-17 90 70

Företag
Gävle kommun, Omvårdnad Gävle

Adress
Gävle kommun, Omvårdnad Gävle
Drottninggatan 22
80184 Gävle

Kontorsadress
80184 Gävle

Jobbnummer
2576706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Omvårdnad Gävle

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Omvårdnad Gävle: