Bid Manager med erfarenhet av offentliga upphandlingar
Addici AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Addici AB i Stockholm,
Huddinge,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Addici söker nu en Bid Manager med kunskap om offentliga upphandlingar (LOU) till vårt huvudkontor i Alvik.
Publiceringsdatum2011-11-22Dina arbetsuppgifterBid Managerns huvudsakliga uppgift är att arbeta med att ta fram anbud, främst förfrågningar inom ramen för LOU.
Anbudsarbetet innebär att svara på frågor och skall-krav samt att formulera ett vinnande förslag.
Samarbete sker med specialister inom området Säkerhet, Telefonitjänster samt Facilities Management.
I dina dagliga arbetsuppgifter ingår hantering och framtagande av grundläggande kalkyler. I förekommande fall deltar du på studiebesök hos kund inför anbudsstart.
I ditt ansvar ingår dessutom framtagande av anbudspresentationer samt bevakning av annonser för LOU-upphandlingar via källor så som Opic och Mercell.
Dina personliga egenskaperSom Bid Manager har du fokus på att kalkylera, analysera samt presentera anbud av hög kvalitet.
Vi söker en medarbetare som är noggrann, energisk och uthållig.
Du har en god kommunikationsförmåga och en fallenhet för att engagera kollegor. Du kan hantera tidskrävande projekt samt hålla deadlines.
Du är en positiv lagspelare med känsla för både helhet och detaljer, och du är lika trygg med att arbeta på egen hand.
Vi tror att du snabbt sätter dig in i anbudsunderlag samt har förmågan att bidra till bedömningen av affärspotentialen med risker och möjligheter i en affär, men främst av allt tycker du att anbudsarbete är spännande och roligt!
KvalifikationerFör att vara framgångsrik i rollen som Bid Manager krävs att du har stor vana av MS Office, primärt Excel och Word samt är duktig på att uttrycka dig i skrift, både på svenska och på engelska.
Du måste förstå sammanhang, kunna dra slutsatser, bedöma rimlighet i anbudet samt förstå de kostnadselement som styr hur tjänsterna värderas.
Du har dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete med offentliga upphandlingar alternativt en relevant utbildning för detta.
Vi erbjuder
Möjlighet att arbeta och utvecklas i ett expansivt företag med "högt i tak". Du kommer att få ta mycket eget ansvar, vara med och bygga upp och forma rutiner i en stimulerande miljö med varierade arbetsuppgifter.
Info & kontakt
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Catharina Fjelkner, tfn 08-634 81 71.
Din ansökan vill vi ha snarast dock senast den 4 dec.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Lindström
FöretagAddici AB
AdressAddici AB
Box 15027
16715 Bromma
Jobbnummer 1086842
Observera att sista ansökningsdag har passerat.