Beställningsmottagare, Servicecenter Dalatrafik

Landstinget Dalarna / Receptionistjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige

Välkommen till Landstinget Dalarna! Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där vår ambition är att göra skillnad för många människor.

Vi är länets största arbetsgivare med över 8500 medarbetare inom en mängd olika yrkesområden.

Från 1 januari 2018 är Dalatrafik en förvaltning i Landstinget Dalarna. Vi ansvarar för planering, drift, trafikadministration och att handlägga myndighetsfrågor som rör kollektivtrafiken i Dalarna.
Dalatrafiks huvuduppgift är att med lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorn 2007:1092 (LUF) som stöd, affärsmässigt och i konkurrens, upphandla persontrafik i perioder om fem till tio år. Dalatrafik ställer bl.a. krav på miljöansvar, kvalité och fordonsstandard samt bestämmer om trafikutbudet i samråd med länets kommuner och landsting.
Vi samordnar också tidtabeller och priser. Vi utvecklar försäljningskanaler och biljettutbud. Vi marknadsför också trafiken och de resmöjligheter som finns. Vårt arbete utgår från kundens perspektiv.

ARBETSBESKRIVNING

Huvudsakliga arbetsuppgifter för våra Beställningsmottagare är att via telefon och mail, ta emot bokning, ändring och avbokning av resor i service- och linjetrafik.

Du skall efter intern utbildning ha en hög kompetens avseende de olika regelverken inom service- och linjetrafik, legitimering/resetillstånd, trafiksystem och de geografiska förutsättningarna samt med hänsyn till de ekonomiska sambanden kunna erbjuda resenären det bästa möjliga resealternativet.

I rollen som beställningsmottagare kommer det uppstå pressande situationer där det krävs att man kan behålla lugnet och fokusera på rätt saker.
Det är viktigt att visa bra omdöme vid uttalanden, ageranden och besvara samtalen på ett positivt och lösningsorienterat sätt.

KVALIFIKATIONER

Vi ser att du har gymnasial utbildning. Meriterande är om du har arbetslivserfarenhet av liknande arbete - där det handlar om kundservice inom upplysning och kommunikation.
Vidare ser vi att du:
• har data- och telefonvana
• kan kommunicera mycket bra på svenska i tal och skrift
• kan kommunicera bra på engelska i tal
• har lokalkännedom i Dalarna
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Som person har du ett personligt engagemang, lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete.
Du är angelägen om att nå bra resultat och hålla hög kvalitet i ditt arbete.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju innan tiden för ansökan löpt ut.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning, samt den regionala kollektivtrafiken. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-04-24

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-08
Ange följande referens när du ansöker: 80:2018:6
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan Andersson janne.andersson@dalatrafik.se

Företag
LANDSTINGET DALARNA

Adress
LANDSTINGET DALARNA
Box 712
79129 Falun

Kontorsadress
Mästargatan 6A, Borlänge

Jobbnummer
4102750

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna: