Bemanningssamordnare, bemanningsavdelningen

Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Administratörsjobb / Varberg
2025-02-12


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Sedan den 1 januari 2023 har vi en kommungemensam bemanningsavdelning med uppdraget att hantera bemanningsbehovet på förskole- och grundskoleförvaltningen, socialförvaltningen och serviceförvaltningen.

Bemanningsavdelningen ansvarar för att:
• ge stöd och service i arbetet med bemanningsplanering
• förse förvaltningarna med timavlönade och poolanställda medarbetare
• stödja verksamheten i hantering av kortsiktigt övertalig personal.

Vårt team består av avdelningschef, bemanningschef, tre bemanningsledare och fyra bemanningssamordnare. Vi har även två timavlönade bemanningssamordnare som stöttar oss vid behov. Nu söker vi ytterligare två timavlönade bemanningssamordnare som förstärker vårt team under sommaren och vid behov under året.

Vill du bli en del av vårt engagerade team? Tveka då inte att söka rollen som bemanningssamordnare!

Publiceringsdatum
2025-02-12

Arbetsuppgifter
Som bemanningssamordnare arbetar du med bemanning genom att förmedla personal utifrån inkomna beställningar i Time Care Pool och arbeta i färdigt schema i Multi Access. Du kommer att ha en kontinuerlig kommunikation med pool- och timavlönade medarbetare samt andra samarbetspartners via telefon och mejl. I rollen ingår administrativa arbetsuppgifter såsom att skapa och administrera anställningar i vårt personalsystem, hantera sjuk- och friskanmälningar samt administrera arbetsgivarintyg.

I din roll är du spindeln i nätet och arbetar tillsammans med kollegor för att lösa bemanningsbehov på ett lugnt och metodiskt sätt. Under vardagar är det alltid minst tre bemanningssamordnare i tjänst, vilket innebär ett nära samarbete både inom teamet och de verksamheter vi stödjer.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen söker vi dig som är lösningsfokuserad. Du tar dig an utmaningar med ett strukturerat och målinriktat arbetssätt. Du ser vad som behöver göras och tar initiativ på ett lugnt och metodiskt sätt. Du är en god människokännare och kan lyssna in samtidigt som du tydligt förmedlar förväntningar. Du är en lagspelare och värdesätter ett gott samarbete samt strävar efter att skapa relationer med både kollegor och de verksamheter vi stödjer.

Vi ser gärna att du har gymnasiekompetens med relevant inriktning. Du har erfarenhet av bemanningsfrågor och kunskap i verksamhetssystem inom bemanning och personal/löner är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.

Planen är att rekryteringen ska ske så snabbt som möjligt. Vi rekryterar löpande.

Vad händer om du går vidare i rekryteringsprocessen?
1. Du kommer få ett mejl med en inbjudan från Recright till förinspelade videointervjufrågor där du får besvara ett antal frågor gällande den aktuella tjänsten. Du får sju dagar på dig att besvara dessa frågor, men det är önskvärt att du svarar snarast möjligt.

2. Om du går vidare får du år lämna två aktuella referenser via vårt digitala referenstagningssystem Refapp. Vi frågar alltid efter två referenser i form av senaste chef alternativt arbetsledare/handledare. Meddela dina referenser så att de är förberedda på att vi tar kontakt med dem och ha deras aktuella kontaktuppgifter (mobilnummer och mejladress) redo.

3. Avslutningsvis blir du blir kallad till en kortare intervju.

4. Vid erbjudande om anställning hos oss kommer du behöva visa upp utdrag från belastningsregistret. Du behöver uppvisa utdrag för både arbete inom förskola/grundskola samt för barn med funktionsnedsättning.

5. Du som är medborgare i ett land utanför EU/EES eller Schweiz behöver ta med dig ditt arbetstillstånd och visa pass, nationellt id-kort eller personbevis samtidigt som du visar ditt utdrag ur belastningsregistret.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "250212".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Arbetsplats
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Kontakt
Maria Nylander
maria.nylander@varberg.se

Jobbnummer
9161778

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen: