Bemanningsassistenter, HR-avdelningen, Bemanningsenheten, Gävle

Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall eller i hela Sverige

Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård till alla som bor eller vistas i länet. Hälso- och sjukvården består av fem divisioner med verksamhet i hela länet. Landstinget har omkring 7500 medarbetare och omsätter ca 6,6 miljarder kronor.
Landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, upphandling/avtal, HR, utveckling, IT, information/kommunikation, vårdadministration samt miljö. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.
HR-avdelningen inom Lednings- och verksamhetsstöd består av fyra enheter; Arbetsgivarenheten, Bemanningsenheten, Kompetensenheten och Löneenheten.
Bemanningsenhetens uppdrag är att ge divisionerna stöd inom hela personalområdet.

Publiceringsdatum
2011-08-05

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att bemanna med inhyrda tjänster efter inkommen beställning från sjukvårdens divisioner. Bemanningen sker genom Landstingets ramavtalsleverantörer inom bemanning.
Du skall följa upp och kvalitetssäkra fakturor efter avslutat uppdrag.

Kvalifikationer
Du skall ha för arbetsuppgifterna lämplig högskoleutbildning.
Erfarenhet av rekrytering, gärna inom akademiska yrkesområden och/eller specialistutbildad sjukvårdspersonal.
Du ska utifrån våra gemensamma mål vara villig att bidra till gruppens ambitioner.
Ditt arbetssätt är konsultativt och du är en god administratör och handläggare.
Du är intresserad av människor och har lätt för att skapa kontakter
Du skall ha god förhandlingsvana, vana vid hantering av fakturor, noggrann och god organisatorisk förmåga.
Det är meriterande om du har kännedom om landstingets verksamhet och organisation.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.

Ersättning
Lön efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-28
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Ange följande referens när du ansöker: 290-2011
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lena Sandin Enhetschef

Facklig kontakt
Lisa Bäck SACO
Inger Bodin, Ledarna, 070-686 81 00
Lotta Eriksson, SKTF, 026-15 40 00 vx

Företag
Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd

Adress
Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd
80188 Gävle

Jobbnummer
995875

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Gävleborg, Lednings och verksamhetsstöd: