Bemanning- och administrationsansvarig
Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Ekerö,
Södertälje eller i
hela Sverige Bemannings-och administrationstjänst till måltidsservice i Sundbybergs Stad
Du gillar struktur. Och är full av idéer. Gillar att arbeta med människor. Precis som vi.
En spännande tjänst finns nu tillgänglig i Sundbybergs stads måltidsservice - bemannings- och administrationsansvarig.
Måltidsservice har det övergripande ansvaret för att planera, laga, transportera och servera mat till kommunens förskolor, skolor, gymnasium, LSS, hemtjänst, träffpunkter, äldreboenden och stadshusets café. Vår verksamhet omfattar 37 enheter med både produktionskök, tillagningskök och mottagningskök med egen personal. Vi är 37 kockar och 41 ekonomibiträden och ett tiotal timanställda. Varje dag serverar vi cirka 7000 portioner mat.
Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten, det gör arbetet extra roligt att arbeta i Sundbyberg.
Som bemannings- och administratöransvarig hos oss ansvarar du för den dagliga bemanningen i våra kök. Du börjar din arbetsdag med att planera bemanningen vid frånvaro. Till din hjälp har du vår personalpool med kockar och biträden som står beredda att bemanna ett kök vid ordinarie kock eller biträdes frånvaro. Vi har också ett antal timanställda som kan arbeta vid behov.
Du planerar bemanningen vid semestrar, kortare eller längre tids sjukfrånvaro eller föräldraledighet. Andra uppgifter som ingår i bemanningen är; bevilja semester, planera aktiviteter på planeringsdagar för våra medarbetare, registrera frånvaro/åtgång i arbete i vårt bemanningssystem, planera bemanningen av köken under semestertider.
Som bemanningsansvarig behöver du vara lyhörd och ha förmågan att skapa goda relationer. Du behöver vara tydlig i din kommunikation och ha ett sätt som inger förtroende för alla medarbetare. Struktur är en viktig egenskap för att lyckas med uppdraget. Du ansvarar för bemanningsmöten som du har kontinuerligt tillsammans med områdescheferna.
Tiden som behöver läggas på bemanningen varierar men ett snitt är cirka 3-4 timmar dag och du börjar din arbetsdag klockan 06.30.
Du kommer också arbeta med administrativa uppgifter
I uppdraget kommer du att vara ett stöd till ledningsgruppen. Du är behjälplig i arbetet med processer, rutiner, dokumentation, planering av vårt årshjul, underhåll och meddelanden i vår teamskanal till våra medarbetare.
Vi arbetar efter olika teman på våra APT och planeringen av dessa kommer att göras av dig. Du skriver protokoll på våra interna och externa möten med uppdragsgivare, kunder och leverantörer.
Du kommer att vara med i planering och genomförande som görs i World, Excel och Power presentationer vid interna och externa möten.
Våra utbildningsinsatser och planeringen av dessa kommer du att vara delaktig. Vi vill att du har kompetens att genomföra vissa interna utbildningar för våra medarbetare som till exempel att arbeta i Officepaketet.
Rekryteringar och genomförandet av "onboarding" för nyanställda kommer att planeras av dig. När vi har praktikanter och sommarungdomar ansvarar du för introduktionen för dessa. Du behöver vara flexibel och kunna växla mellan arbetsuppgifterna och kunna prioritera och planera ditt arbete. Vissa arbetsuppgifter kräver att du är duktig på Excel och kan arbeta med statistik och andra arbetsuppgifter kräver arbete i World.
Du kommer att ingå i måltidsservice ledningsgrupp och du kommer att ha ett nära samarbete med områdeschefer, verksamhetsutvecklare och måltidschef. Din tjänst kommer att vara central för hela måltidsservice och du kommer att vara ett stöd för verksamhetens ledningsgrupp.
Vi ser som meriterande om du har arbetat administrativt i en kommunal verksamhet tidigare.
Vi vill att du har god kommunikativ förmåga och är lösningsorienterad.
Du behöver ha en relevant utbildning för att lyckas med ditt uppdrag eller ha erfarenhet i bemanning- och adminstrationsuppgifter. Vi ser som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i restaurangbranschen eller i storhushåll och det har en stor betydelse för uppdraget om du har arbetslivserfarenhet som arbetsledare eller chef inom storhushåll/restaurang
Ett krav är att du har dataerfarenhet för det mesta av vårt arbete sker med digitala hjälpmedel. Du ska kunna kommunicera väl på svenska både i tal och skrift.
Övriga upplysningar
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid och arbetstiden är helgfria vardagar 06.30 - 15.00. Fredagar slutar du 14.00. Lunchrast är 30 minuter.
Intervjuer kommer att ske löpande och tillträde sker efter överenskommelse. Ansök senast den 10 mars.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med många härliga arbetskollegor. Utbildningar inom storhushåll och administration sker kontinuerligt vilket bidrar till utveckling för dig som person.
Arbetstid är helgfria vardagar 6.30 - 15.00 med 30 minuters lunchrast.
Vi tar inte emot ansökning via e-post eller brev.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175),
http://www.sundbyberg.se/ Arbetsplats Sundbybergs stad
Kontakt Nås via kommunens växel
Facklig kontaktperson
08-706 80 00 Jobbnummer 7473518
Observera att sista ansökningsdag har passerat.