Basset söker Service Manager
Help At Work Sweden AB / Datajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Basset AB är ett svenskt mjukvaruföretag som jobbar med att ta fram telekomlösningar, främst billingsystem och säkerhetslösningar, för telekomoperatörer på en internationell marknad. Idag har företaget över 140 installationer i 65 länder. Basset är idag ca 60 anställda och har kontor i Stockholm, Dubai och Miami.
Basset kan beskrivas som ett expansivt företag i en mycket intressant bransch med en kultur som präglas av entreprenörskap och framåtanda. Vi söker nu dig som vill bli en del av ett ungt och drivet företag där initiativförmåga och den egna motorn värdesätts högt!
Publiceringsdatum2014-12-02Dina arbetsuppgifterRollen som Service Manager är central för att fånga upp strategiskt viktiga kunder/kundgruppers servicebehov efter att Basset levererat sina lösningar till dem samt för att initiera, koordinera och utveckla potentiella möjligheter tillsammans med Basset's Key Account Management och Produktledning.
Service Managerns roll är av koordinerande och affärsutvecklande karaktär men också med en tyngdpunkt på att säkerställa kundnöjdheten. Service Managern förstår Bassets kunders utmaningar och har både drivkraften och kompetensen att definiera de tekniska och kommersiella lösningarna på kundens problem för att skapa ett kvalitativt mervärde och i förlängningen en nöjdare kund. Som Service Manager har man en kontinuerlig kontakt med sin kund via telefon och epost och förväntas möta kunderna på plats runt om i världen.
I rollen som Service Manager kommer du bland annat att arbeta med:
• Extern och intern koordination och affärsutveckling av Basset produkter som kunden använder.
• Driva dialoger kring ärenden och nya lösningar samt planering av införandet av dessa hos kund.
• Offerera lösningar till kunder samt följa upp dessa för fakturering.
• Sätta upp regelbundna möten och relevant rapportering till management hos kund
• Skapa och upprätthålla en bra relation till kunden för att skapa utrymme för merförsäljning.
KompetenserDu har minst 3 - 5 års erfarenhet inom Telecom BSS. Du är utåtriktad och tycker om att vistas i kunddialogen. Du är analytisk och noggrann och kan konkretisera idéer till lösningar. Du för gärna konceptuella dialoger med kund och har en teknisk bakgrund/förståelse, fördelaktigt kring Telekom BSS IT arkitektur.
Dina personliga egenskaperRollen som Service Manager kräver att du är en kommunikativ och prestigelös lagspelare som ser till att såväl kunden som Bassets Key Account management, samt Services-avdelningen har en samsyn på problemställningar, utmaningar och möjligheter.
Utvecklingsmöjligheter
Hos Basset hittar du en intressant och utvecklande arbetsplats, där det finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Arbetsuppgifterna är utmanande och tempot periodvis intensivt.
Övrig informationTjänsten är ett vikariat på 1 år med stor chans till förlängning.
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Organisationen kännetecknas av flexibilitet, snabbrörlighet och samarbete. Kulturen karaktäriseras av professionalism, vinnaranda och att alla syns.
Har du vidare frågor kring annonsen kontakta Frida Hallqvist på 0736-330182 alternativt
frida.hallqvist@helpatwork.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan per omgående då vi intervjuar löpande.
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Basset har i denna rekrytering valt att samarbeta med Help at Work, vi undanber oss säljsamtal från andra rekryteringsbolag.
Arbetstider och omfattningHeltid Vikariat, chans till förlängning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Hallqvist 0736-330182
FöretagHelp at Work Sweden AB
AdressHelp at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 37 11156 Stockholm
Jobbnummer 2088005
Observera att sista ansökningsdag har passerat.