Barnmorska, Kvinnohälsan
Region Östergötland / Sjuksköterskejobb / Linköping
2019-04-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Barnmorska, Kvinnohälsan" (publicerad 2020-05-11) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Kvinnohälsan ingår i Kvinnokliniken, Universitetssjukhuset i Linköping. Kvinnoklinikens uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård inom gynekologi och obstetrik, utbildning samt forskning. Detta innefattar länssjukvård, regionsjukvård men också närsjukvård. Regionsjukvård i Sydöstra sjukvårdsregionen regleras i ett, för Region Östergötland, Region Jönköping och Kalmar läns landsting gemensamt Regionsamverkansavtal och en årlig regional överenskommelse. Huvudprocesserna inom Kvinnohälsan är mödrahälsovård, specialistmödrahälsovård, ultraljud för gravida inklusive avancerad fosterdiagnostik, preventivmedelsrådgivning, gynekologisk cellprovskontroll och föräldrastöd.
Kvinnohälsans styrkor är engagerade och erfarna medarbetare. Vi har goda medicinska resultat och har ett inarbetat ledningssystem med tydliga rutiner och riktlinjer. Kliniken är ISO certifierad. Kliniken bedriver forskning och utveckling samt utbildning. För nya medarbetare finns det utvecklingspotential, möjlighet att växa och utvecklas inom fler delar av verksamheten, förnyelse!
Publiceringsdatum2019-04-12Dina arbetsuppgifterKvinnohälsan innehar mottagning i orterna; Linköping, Motala, Mjölby, Åtvidaberg, Kisa och Österbymo. Vår verksamhet innefattar såväl små som större mottagningar, vilket ger en god variation i dina arbetsuppgifter samt mötet med patienter. I egenskap som barnmorska är du en viktig del i andra människors liv, utifrån patientens livssituation. Du kommer att arbeta med världens roligaste jobb!
Dina arbetsuppgifterVi söker barnmorskor till Kvionnohälsan, som vill arbeta i en spännande verksamhet där utveckling och ständiga förbättringar sker med patienten i fokus. Du kommer att arbeta med mödrahälsovård, föräldraförberedelse, preventivmedelsrådgivning samt gynekologisk cellprovskontroll.
Erfarenhet och utbildningDu är legitimerad barnmorska. Tidigare yrkeserfarenhet är meriterande. Önskvärt är att du har receptförskrivningsrätt. Intresse för förändrings- och utvecklingsarbete är en förutsättning i vår verksamhet och vi lägger stor vikt vid detta.
Dina personliga egenskaperDu är en person som har lätt att kommunicera och samarbeta med både patienter och arbetskamrater. Som person är du strukturerad, självgående och stabil i stressade situationer. Vi ser gärna att du har ett positivt och professionellt förhållningssätt där vården av patienten är i fokus.
Anställning och information
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef, kvinnohälsan, Anna Myhrman 010-103 32 46,
anna.myhrman@regionostergotland.seVårdenhetschef, kvinnohälsan, Åsa Råsbrink 010-103 29 27,
asa.rasbrink@regionostergotland.seFacklicka företrädare för Vårdförbundet är:
Louise Broms, 010-103 29 23,
louise.broms@regionostergotland.seMalin Forsman 010-103 29 23,
malin.forsman@regionostergotland.seSå ansöker duSista ansökningsdag är den 5 maj 2019. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt 10-103 60 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön enligt kollektiv avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
Universitetssjukhuset
58185 Linköping
KontorsadressUniversitetssjukhuset
Jobbnummer 4729930
Observera att sista ansökningsdag har passerat.