Barnets socialsekreterare - barn och familj
Tomelilla kommun, Individ och familj / Socialsekreterarjobb / Tomelilla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Tomelilla,
Ystad,
Sjöbo,
Simrishamn,
Skurup eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tomelilla kommun, Individ och familj i Tomelilla På Österlen skapar vi förutsättningar för hög livskvalitet där Tomelilla kommun är en plats för inspiration och utveckling. Kommunen har cirka 800 medarbetare och vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, delaktighet genom tillit och möjlighet till balans mellan jobb och fritid.
Vi är just nu på en utvecklingsresa med fokus på att effektivisera och förbättra vår service. Vår ambition är att vara ledande i att ta till vara på de möjligheter som digitaliseringen ger. Kort sagt- vi ska göra det enkelt för alla som bor i, verkar i eller besöker Tomelilla kommun.
Som socialsekreterare är du placerad i kommunhuset under Barn och Familj, myndighet. Vår arbetsgrupp består av 12 personer med olika professioner och kunskapsområden. Tillsammans arbetar vi mot att ge de placerade barnen bästa möjliga förutsättningar för utveckling mot goda levnadsvillkor.
Publiceringsdatum2022-01-11ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter som socialsekreterare kommer att handla om uppföljning av familjehemsplacerade barn och ungdomar. Ditt uppdrag är att ge de placerade barnen en trygg och säker vård.
Arbetet innebär att du samverkar med barnets nätverk samt med interna och externa samarbetspartners såsom förskola, skola, BUP, polis, etc.
I det dagliga arbetet får du stöttning och handledning av enhetschef som även driver metodutveckling tillsammans med dig och dina kollegor.
KvalifikationerFör tjänsten krävs det att du har fullgjord universitets-/högskoleutbildning med socionomexamen.
Meriterande om du har utbildning i Signs of safety och MI, riskbedömning i våld i nära relationer såsom Freda, Patriark eller likvärdig utbildning.
Utöver din utbildning behöver du ha minst 1 års erfarenhet av myndighetsarbete, meriterande om du har erfarenhet av myndighetsarbete inom barn och familj utifrån BBIC.
Meriterande om du har erfarenhet av arbete med våld i nära relationer samt erfarenhet av att arbeta med ensamkommande barn.
Som person har du ett professionellt bemötande mot såväl interna som externa samarbetspartners och våra medborgare i Tomelilla kommun. Vi vill att du har en god samarbetsförmåga, är välstrukturerad i ditt dagliga arbete samt har förmågan att vara flexibel, noggrann och prestigelös.
Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift och känner dig trygg att använda datorn som ett av dina främsta arbetsredskap.
Meriterande om du har andra språkkunskaper.
ÖVRIGT
Tomelilla kommun har rökfri arbetstid.
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Tomelilla kommun samarbetar med nätverket Tandemrekrytering Österlen. Mer information finns på
www.tomelilla.seFör att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Vismas support (0771-693 693).
Inför rekryteringsarbetet har Tomelilla kommun, tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTomelilla kommun, Individ och familj
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1082238".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tomelilla kommun (org.nr 212000-0886)
Arbetsplats Tomelilla kommun, Individ och familj
Kontakt Enhetschef på Individ- och familjeverksamheten
Isabell Ahl
isabell.ahl@tomelilla.se Jobbnummer 6239272
Observera att sista ansökningsdag har passerat.