B2B Kundtjänstmedarbetare till Mölndal
Academic Work Sweden AB / Kundservicejobb / Göteborg
2022-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "B2B Kundtjänstmedarbetare till Mölndal" (publicerad 2023-02-18) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Brinner du för att ge utmärkt service och har tidigare arbetat inom kundbemötande eller service? Trivs du bra med att arbeta i en kontorsmiljö med ett nära team där servicen till kunderna har högsta prio? Då är det här möjligheten för dig, sök redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en kundtjänstmedarbetare som kommer förstärka deras kundsupportteam med start omgående och fram till mars, det finns även goda chanser till förlägning. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ingå i ett sammansvetsat kundtjänstteam på ca 10 personer med liknande roll som dig. Ni kommer vara ett team med det gemensamma målet att ge eminent service via olika kanaler som telefon, mail och chatt. En flexibilitet kring arbetstid finns då det med dialog med kunden bestämms om man skall arbeta 07:30-16:00 eller 08:00-16:30.
Som ny medarbetare får du under din första tid en introduktion av ansvarig chef. Introduktionen baseras på ett introduktionsschema som innefattar information om organisationen och medlyssning innan du börjar arbeta mer självständigt självklart alltid med teamet i ryggen. På företaget finns ett bra sammarbete med de andra avdelningar som har experkunskap inom olika frågor. Det erbjuds även utbildnignar kring deras sortiment internt eller med leverantörer för att kunna ge än bättre service.
Du erbjuds
• En tydlig onboarding på plats på företaget
• Möjlighet att utvecklas inom kundserviceyrket
• Ett gäng prestigelösa, lättsamma och varma kollegor
Du kommer vara anställd hos oss på Academic Work men arbeta som konsult ute hos kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Vi ser att ditt intresse för hög kundnöjdhet är stort då du har god förmågan att sätta dig in i kundens perspektiv och drivs av att överträffa kundens förväntningar i varje kontakt. Ärenden som kommer in till kundtjänst innehåller bland annat frågor som rör företagets produkter och kundens beställningar. Du kommer även arbeta i olika datorsystem.
• Besvara samtal och mail från företagskunder inom både privat och offentlig sektor
• Hantera företagets chattfunktion som går via företagets hemsida
VI SÖKER DIG SOM
• Talar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska då det kan förekomma i arbetet
• Har tidigare erfarenhet från kundtjänst eller annat servicerelaterat yrke
Vi ser gärna att du har ett intresse och en förmåga att sätta dig in i och lära dig nya system.
Meriterande
• God systemvana
• Kunskaper i SAP
Vi söker dig som är
• Serviceinriktad
• En problemlösare
• Självgående
Övrig information
• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid till och med sista mars, goda chanser till förlängning
• Placering: Mölndal
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 08:00-17:00
Publiceringsdatum2022-10-27ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcademic Work Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15083934".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 7113782
Observera att sista ansökningsdag har passerat.