Avtalscontroller till Upphandlingsenheten
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2019-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avtalscontroller till Upphandlingsenheten" (publicerad 2022-11-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Till vår Upphandlingsenhet söker vi nu en engagerad avtalscontroller.
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom uppföljning.
Om tjänsten
I uppdraget som avtalscontroller kommer du att både självständigt och i team ansvara för att följa upp gällande avtal för att öka möjligheten för Örebro kommun att göra goda affärer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som avtalscontroller ansvarar du för att utveckla kommunens arbete med inköps- och avtalstrohet, dels genom att följa upp att kommunens avtalsleverantörer levererar och fakturerar enligt avtal och dels genom att följa upp hur verksamheterna köper varor/tjänster och entreprenader enligt avtal. Detta görs bland annat genom utveckling av rapporter och analysinstrument som belyser måluppfyllelse som avtalstrohet. I samråd med upphandlingschef och medarbetare arbetar du fram mätbara mål och mätetal för arbetsområdet. Avtalsuppföljning är en viktig del i arbetet för att säkerställa att kommunen beställer till rätt pris och kvalité.
Framtagande av underlag som stöd för att öka kvalitén på upphandlingar och avtal ingår i arbetsuppgifterna. Dessutom ingår att samordna och stödja upphandlarna i arbetet att redovisa eventuella besparingar och mätetal. Arbetet bedrivs i nära kontakt med olika nyckelpersoner både internt som externt. Visst upphandlingsarbete kan ingå.
Publiceringsdatum2019-02-05Kompetenser• akademisk examen gärna inom ekonomi eller juridik alternativt YH-utbildning mot offentlig upphandling, alternativt annan för tjänsten relevant utbildning/arbetslivserfarenhet.
Som person är du affärsmässig och har en god förståelse för långsiktiga affärer. Du är självgående men kan även arbeta teambaserat, är proaktiv och drivande vilket innebär att du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och når uppsatta mål. Du har kunskaper i Officepaketet och är avancerad användare i relevanta IT-system inom arbetsområdet. Det är meriterande om du arbetat med inköpsrapporter, mätetal, spendanalys och i ekonomisystem.
För att passa i rollen behöver du vara noggrann, ha en god analytisk förmåga samt ha erfarenhet och förståelse för hur kvalitetssäkringsprocesser fungerar. Arbetet ställer krav på att du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta med beställare från olika kompetensområden. Som kommunens representant gentemot leverantörer har du även en hög integritet för att avtalen följs. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbete.
Rollen som avtalscontroller ställer krav på analytisk förmåga och ett sinne för siffror. I jobbet har du ett utåtriktat förhållningssätt och god initiativförmåga för att ta tag i och lösa frågeställningar. Med hjälp av dina kommunikativa färdigheter och prestigelöshet levererar du en god service och har lätt för att dela med dig av kunskap inom arbetsområdet. Du har en positiv attityd till utmaningar i arbetet, är kreativ och samarbetar väl med andra. Din förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt kommer väl till pass.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av analysarbete/uppföljning
• erfarenhet av att yrkesmässigt genomföra hela upphandlingsprocessen enligt LOU/LUF som upphandlare, anbudsgivare eller köpare
• erfarenhet och god kunskap av att tillämpa entreprenadjuridik, standardavtal samt AF- och SF- del enligt Svensk Byggtjänst
• erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av att utbilda/informera i upphandlingsfrågor
• god kunskap om LOU/LUF
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning, 100 %
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Upphandlingsenheten ingår i Örebro kommuns Kommunstyrelseförvaltning och är organiserad under ekonomiavdelningen. Vi upphandlar varor, tjänster och entreprenader till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 19 februari 2019.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Sköld Lövgren, 019- 21 56 36
SACO ., Facklig Expedition 019-21 30 96
Vision, Avdelning 012, Facklig expedition 019-21 11 93
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro
KontorsadressBox 30000
Jobbnummer 4592803
Observera att sista ansökningsdag har passerat.